کد خبر:47314
پ

دبیر هفتمین جشنواره هنری فانوس در استان گفت: نباید عده‌ای در مرکز برای شهرستانی‌ها تکلیف روشن کنند و هر شهرستان با توجه به فرهنگ خود هنر را بومی‌سازی کند.

به گزارش روزانه نیوز، جلسه هماهنگی اختتامیه هفتمین جشنواره هنری فانوس همدان با حضور جمعی از داوران و دبیران این جشنواره در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

«بهروز خانلر» دبیر هفتمین جشنواره هنری فانوس در استان همدان در این جلسه با بیان اینکه هنر باید بومی سازی شود، اظهار داشت: نباید عده‌ای در مرکز برای شهرستانی‌ها تکلیف روشن کنند و هر شهرستان با توجه به فرهنگ خود هنر را بومی‌سازی کند.

وی اضافه کرد: هنر باید بومی سازی شود ، فرهنگ هر شهر فرق می‌کند متاسفانه از مرکز یک سری موضوعات را دیکته می‌کنند غافل از اینکه هنرمند کار سفارشی را نمی‌پذیرد.

دبیر هفتمین جشنواره هنری فانوس خاطرنشان کرد: وقتی حرف دفاع مقدس و ارائه کاری هنری در شان بسیج و مقاومت می‌آید باید موضوعاتی را مطرح کنند که کارآمد باشد، ما باید برای دل مردم کار کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اثربخشی بالای تئاتر گفت: در این خصوص بحث آموزش و متن خوب بسیار مهم است، در اینگونه جشنواره‌ها باید با توجه به ظرفیت هر استان سه رشته شاخص انتخاب کنیم و در اخر به نحو احسن و درخور شان هنرمند از آن تجلیل شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید