کد خبر:48810
پ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از فعالیت هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۸.۹ مگاوات در این استان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، علی سهرابی بیدار در همایش توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی و صنایع استان همدان گفت: نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان منبع انرژی، نقش بسیار مهم و کلیدی در تولید انرژی پاک و پایدار دارند.

او با بیان اینکه اهمیت این نوع نیروگاه‌ها به دلیل تجدیدپذیر و پایدار بودن، کاهش هزینه‌ها، سازگاری با محیط زیست اشتغالزایی و توسعه فناوری و استقلال انرژی است، افزود: دستاورد‌های شرکت توزیع برق استان در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک چشمگیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها نیز یکی از دستاورد‌های ما است، تأکید کزد: همزمان با ابلاغ نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در سال ۹۵، اقدامات لازم در این شرکت برای جلب سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک انجام شد و با پیگیری‌های مستمر در شرکت، اولین نیروگاه هفت مگاواتی کشور در سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تاکنون نیز جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

سهرابی گفت: نتیجه اقدامات انجام شده در جلب سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، تاسیس و بهره‌برداری تجاری از هشت نیروگاه خورشیدی با ۴۸.۹ مگاوات بوده که شامل شش نیروگاه با سرمایه‌گذاری خارجی به مجموع ظرفیت ۴۶.۹ و دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری ایرانی به ظرفیت دو مگاوات است.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید