کد خبر:39964
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بومی سازی فناوری و تولید محصولات دانش بنیان مورد توجه و تمرکز محافل علمی پژوهشی قرار گیرد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی دوشنبه ۱۴ آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان همدان، با اشاره به رشد پرشتاب دانشگاه علوم پزشکی همدان در عرصه‌های علمی، فناوری و پژوهشی اظهار کرد: در این مجموعه علمی، ۲۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ مجله علمی پژوهشی داریم که شش مورد از این مجلات، در پایگاه های استنادی معتبر نمایه شده اند و ما تمام تلاش خود را برای پیشبرد سریع تر اهداف علمی و پژوهشی استان به کار بسته ایم.

وی افزود: باعث افتخار است که در این هفته و به این مناسبت، پژوهش و فناوری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. کشور ما در ۴۰ سال گذشته با وجود همه دشمنی ها و فراز و نشیب ها مسیر رو به کمال را طی کرده که البته هزینه‌های بسیاری هم پرداخت کرده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت هم همین اتفاق افتاده و امروز در اکثر شاخص های بهداشتی، به شاخص‌های ممتاز رسیده ایم به طوریکه امید به زندگی در سال ۵۷، ۵۴ سال بوده و امروز تا ۷۸ سال رشد داشته که به علت ارتقای کیفیت زندگی در بسیاری ابعاد از جمله سلامت آب، حذف بیماری های کودکان و … صورت گرفته است.

وی یادآور شد: پیش از انقلاب، دانش ما تولید خارج بود و حالا در تولیدات علمی به رتبه یک منطقه و ۱۶ جهان رسیده ایم البته ترکیه با فاصله کمی پشت سر ما قرار دارد که باید برای حفظ جایگاه خود تلاش و همت بیشتری مبذول داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه تولید دانش و بومی سازی آن مرهون فعالیت های دانشمندان و علم پژوهان سراسر کشور است که امیدوار هستیم همچون گذشته با سرعت تداوم یابد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان هم تلاش می‌کند از محققان حمایت لازم را به عمل آورد تا به جایگاهی با ثبات در تولید علم، دانش و فناوری کاربردی در جامعه دست یابیم.

وی بیان کرد: علاوه بر تولید علم و دانش، فناوری نیز امروز در جایگاه والایی قرار گرفته و امسال که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال به آن ورود کردند، شرایط ویژه‌ای پیش روی ما قرار گرفته است.

مجذوبی با بیان اینکه جهت‌گیری در مسیر فناورانه در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی بسیار مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی همدان است که آماده ایم با همکاری همه دانشگاه‌های استان به آن دست یابیم، مطرح کرد: با ظرفیت علمی و دانشمندان موجود می‌توانیم با روحیه انقلابی و جهادی، کشور را به تعالی برسانیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید