کد خبر:46435
پ

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: بعضی ها رسانه ها در هشت ماه گذشته مرغ صد هزار تومانی را با اهداف خاص مطرح می کنند اما در ماه پایانی سال قبل قیمت مرغ ۶۳۰ هزار ریال و اکنون در همدان ۷۹۵ هزار ریال است.

اسدالله ربانی مهر روز پنجشنبه در جلسه پیگیری تولید و توزیع مرغ با حضور ادارات جهاد، تعزیرات، اصناف، دامپزشکی و هیات مدیره اتحادیه مرغ شهر همدان با اشاره به لزوم تشدید نظارت ها در بازار همدان اظهار داشت: هفته ای ۸۰۰ بازرسی برنامه ریزی شده بر اساس نیاز مردم در بازار همدان انجام شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی شایعات باعث ایجاد جو روانی و ایجاد تورم غیر واقعی می شود که نباید اجازه داد آرامش بازار آسیب ببیند بازرسی و نظارت در بازار همدان به صورت ویژه در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: در بازرسی ها اولویت با کالاهای اساسی است و در حال حاضر مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم اتحادیه مرغ با هماهنگی جهاد کشاورزی و دستگاه های نظارتی، بازار را رصد کنند و اجازه ندهند قیمتی بالاتر از قیمت مصوب در بازار وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه صنف مرغ فروشان شهرستان همدان هم گفت: روزانه بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزار تن مرغ در استان تولید می شود و هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

ابوالقاسم فریبا اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز روزانه استان حدود ۱۲۰ تن است نه تنها کمبودی در این زمینه نداریم بلکه باید بخشی از آن ذخیره سازی و یا صادر شود.

وی ادامه داد: هم اکنون حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو مرغ در هر مغازه خرده فروشی وجود دارد و نیاز روزانه شهر همدان روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن است. فریبا گفت: جوجه ریزی در خرداد نسبت به ماه های قبل حدود یک میلیون قطعه افزایش تولید داشته است.

رییس اتحادیه صنف مرغ فروشان شهرستان همدان گفت: توزیع مرغ به قیمت مصوب هر کیلو ۷۹۵ هزار ریال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار همدان توزیع می شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید