کد خبر:50693
پ

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: همزمان با سراسر کشور و در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، پویش همراهان سفر ایمن (چشم به راهیم) در استان همدان فعال شده است .

به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه پویش ملی چشم به راهیم انتقال دهنده پیام فرهنگی عمیقی به مسافران جاده‌ای نوروز خواهد بود گفت: قطعا خانواده‌های مسافرانی که بستگانشان در تعطیلات به جاده ها رهسپار می شوند چشم به راه بازگشت همراه با سلامت آنها هستند و لذا مسافران باید با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اصول ایمنی اجازه ندهند که این چشم به راهی پایانی تلخ به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سلامت و ایمنی هموطنان آرزوی همه خدمتگزاران آنها در مجموعه راهداری است و ضمن آرزوی سالی پربار برای همه مردم کشورمان، برای آن دسته از هموطنانی که در نوروز عزم سفر می کنند نیز آرزوی سفری ایمن همراه با پایانی خوشایند داریم.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: توصیه و تاکید ما رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی مسافران نوروزی و به ویژه رانندگان است تا شاهد کمترین میزان حوادث و خسارت ها باشیم.

معصوم علیزاده اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با تمام ظرفیت ماشین آلات و پرسنل خود برای ایجاد آسایش مسافران نوروزی بسیج شده ‌و پویش ملی چشم به راهیم نیز با ابتکار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای سومین سال متوالی اجرا می‌شود.

هموطنان، همدان را مقصد سفر خود انتخاب کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر اینکه از هموطنان دعوت می‌کنیم همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و مسافران می‌توانند خاطرات خوشی را در این استان ثبت کنند.

حسین رضانیا نیز در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، اظهار کرد: در همدان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی وجود دارد‌‌.


وی با اشاره به اینکه در ستاد سفر هماهنگی بالایی بین اعضا حاضر وجود دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و بخش خصوصی نیز آمادگی خوبی برای پذیرش مسافران نوروزی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: با توجه به شرایط جوی چند روز گذشته و ماه مبارک رمضان، آمار ورود مسافران به استان همدان قابل قبول است و انتظار می‌رود آمار ورودی مسافران در روزهای آینده سیر صعودی داشته باشد.

رضانیا با تاکید بر اینکه از هموطنان دعوت می‌کنیم همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و مسافران می‌توانند خاطرات خوشی را در این استان ثبت کنند.

راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان

فرماندار همدان از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان خبر داد.

مسلم مخفی با تبریک عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از ماه‌ها قبل ستاد تسهیلات سفر شهرستان همدان تشکیل جلسه داده و شرح وظایف دستگاه‌های مختلف به صورت مکتوب به آنها ابلاغ شد.


وی ادامه داد: از همان زمان تيم‌های بازرسی و نظارت شکل گرفت و دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را پیدا کردند.‌

فرماندار همدان اضافه کرد: در حال حاضر آمادگی خوبی در همدان برای پذیرش مسافران وجود دارد و امیدواریم با بهتر شدن شرایط آب و هوا شاهد حضور مسافران نوروزی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشیم.

مخفی تصریح کرد: طی چند روز گذشته کارهای خوبی انجام شده و با توجه به شرایط آب و هوایی پلیس راهور، پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامات خوبی داشتند.


وی بیان کرد: در راستای هدایت و راهنمایی مسافران با مشارکت دستگاه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، راهنمایی مسافران در دو ایستگاه در ورودی شهر همدان ساماندهی شده است.

فرماندار همدان ادامه داد: مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ۵ نقطه شهر همدان راه‌اندازی شده و ۷۰ مورد برنامه‌ فرهنگی در اماکن تحت پوشش میراث‌فرهنگی تدارک و اجرا می‌شود‌.


مخفی با اشاره به اینکه پذیرایی از گردشگران با افطاری ساده و برپایی سیاه چادرها نیز در این مدت انجام می‌شود، اظهار کرد: ۴۰ غرفه بازارچه صنایع‌دستی در سطح شهرستان همدان برپا شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه گردشگری باید محور اول توسعه استان همدان باشد، گفت: آمادگی دادیم تعطیلات نوروز را به تعطیلات عید سعید فطر متصل کنیم.

مراکز دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های همدان ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از ایجاد مراکز دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های شهر همدان خبر داد.

حمید بادامی‌نجات در حاشیه بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان، گفت : تلاش می‌کنيم در سال‌جاری در سه ورودی مهم همدان شامل جاده تهران، جاده کرمانشاه و جاده ملایر محل دائمی راهنمایان گردشگری ایجاد کنيم و این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۴ متولی این کار شده است و مکان‌هایی را در اختیار میراث‌فرهنگی و بخش خصوصی قرار خواهد داد تا به‌ صورت دائمی خدمات گردشگری را به مسافرین ارائه دهند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه امیدواریم امسال ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را جشن بگیریم، گریزی به شعار سال زد و گفت: امیدواریم در سال جاری در حوزه گردشگری سال پر رونقی برای فعالان این حوزه به ویژه بخش خصوصی باشد.

بادامی‌نجات درباره فعالیت‌های ستاد خدمات سفر، بیان کرد: اقدامات خوبی که در نوروز امسال در شهر همدان شاهد هستیم نتیجه همکاری دو نهاد شهرداری و میراث‌فرهنگی است.

وی افزود: همکاری بین این دو نهاد مدتی است شکل گرفته و در تعطیلات نوروز نیز ستاد مشترک را ایجاد کردند، در سالیان قبل ستاد گردشگری خدمات‌رسانی خوبی به مسافران نوروزی داشت و امسال نیز این رویه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید