کد خبر:47440
پ

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: پویش گردآوری و مرمت اسناد و وصایای شهدای استان همدان برگزار می شود.

به گزارش
روزانه نیوز، میثاق گودرزی با اعلام این خبر افزود: همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت و دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان، پویش گردآوری و مرمت اسناد و وصایای شهدای استان همدان برگزار می شود.


وی افزود: این پویش به عنوان یکی از برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و کنگره شهدای استان و با هدف شناسایی و گردآوری آثار و اسناد به جای مانده از شهدا و ایثارگران استان همدان برگزار خواهد شد که امیدواریم با همکاری رزمندگان و همرزمان شهدا، تعداد قابل توجهی از اسناد، وصایا، دست نوشته ها، تصاویر و خاطرات مکتوب شهدا گردآوری شود.


گودرزی افزود: این اسناد به طور ویژه مورد بازبینی و مرمت قرار خواهند گرفت تا به عنوان اسنادی ماندگار از دلاورمردی مردم ایران به خصوص در منطقه غرب کشور و استان شهید پرور همدان نگهداری شوند.


وی تصریح کرد: اسناد و وصایای به دست آمده، در آرشیو ملی ایران ثبت خواهند شد و از طریق درگاه اینترنتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دسترس محققان و پژوهشگران قرار خواهند گرفت.


گودرزی ضمن درخواست از مردم استان همدان به ویژه خانواده معظم و معزز شهدا و رزمندگان برای پیوستن به این پویش افزود: علاقمندانی که آثاری از شهدا در دست دارند می توانند به ساختمان این مدیریت واقع در خیابان میرزاده عشقی، ابتدای خیابان رکنی مراجعه کنند و یا در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، اسناد مد نظر را به غرفه مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تحویل دهند تا اقدامات فنی و تخصصی در مورد اسناد انجام شود.


دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در راستای دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، از ۱۵ لغایت ۲۱ مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید