کد خبر:34998
پ

به گزارش روزانه نیوز،استاندار همدان گفت:طرح انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد و کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه رفع شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت:طرح انتقال آب از سد «تالوار» به همدان مشکل کمبود اعتبار ندارد و مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه با پیگیری‌ها و دستور وزیر رفع شده است.

او گفت:با پیگری‌های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی واریز شده است.

استاندار همدان گفت:انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیا با افزایش توان فنی و تیم‌های کاری خطوط انتقال را با شتاب بیشتری اجرا کند و طبق جدول زمان بندی، طرح به بهره برداری برسد.

به گفته قاسمی فرزاد از ۱۰ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر در منطقه سخت گذر و سنگلاخی است و بقیه عملیات در مسیر هموار واقع شده است که بی تردید ادامه عملیات لوله گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این طرح بود که با پیگیری‌ها و دستور وزیر رفع شده است و در روز‌های آینده اولین بخش محموله مورد نیاز به طرح تزریق می‌شود.

او گفت: در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه خانه، ایستگاه‌های پمپاژ و حفاری و انتقال، گروه‌های تخصصی مشغول کار هستند و قرارگاه خاتم الانبیا باید توان و امکانات خود را افزایش دهد.

استاندار همدان گفت: به زودی با وزیر نیرو و فرمانده کل سپاه برای تقویت ماشین آلات و گروه‌های کاری مستقر در این طرح و نیز برق رسانی و تجهیزات مورد نیاز دیداری خواهیم داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان هم گفت: خط انتقال لوله ۱۳۰ کیلومتر تا تصفیه خانه همدان است و سه ایستگاه هم برای انتقال و پمپاژ آب در نظر گرفته شده است و ۱۲۰ کیلومتر از خط انتقال انجام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده هم در دست اجراست.

محمد ضروری  گفت:تصفیه خانه سه هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق نهایی و هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه در افق اظطراری در دستور ساخت است که تلاش می‌کنیم که قبل از شروع تنش آبی انتقال آب به همدان انجام شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید