کد خبر:43725
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بیش از ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای سال گذشته تاکنون در این استان پرداخت شده است.

به گزارش روزانه نیوز، «یوسف شعبانی» اظهار داشت: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است که تاکنون ۹۸۰ میلیارد ریال معادل ۸۹ درصد به متقاضیان اختصاص یافته است.

وی، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: بر اساس گزارش دریافتی از بانک ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد هزار و ۹۱۶ نفر با معرفی دستگاه های اجرایی از تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی بهره بردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است اظهار داشت: بیشترین استقبال از طرح های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است.

وی با اشاره به توزیع تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان گفت: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری تاکنون ابلاغ شده و در صورت ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: ۲ هزار نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق ۲۳ مرکز کاریابی‌ در استان همدان مشغول به کار شدند.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند افزود: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید