کد خبر:16461
پ

آزمایش و ردیابی یکی از موثرترین ابزارها در مهار گسترش بیماری است زیرا اگر به طور ایده آل اجرایی شود از گسترش بیماری آگاه، افراد در تماس با بیمار شناسایی و زنجیره انتقال بیماری به سرعت قطع می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز محققان معتقدند که نکته کلیدی در به حداقل رساندن میزان انتقال کروناویروس، رایگان و قابل دسترس بودن تست کروناویروس برای شناسایی و قرنطینه بیماران کرونایی است. سپس ردیابی افرادی که با بیمار مبتلا در تماس بوده‌اند و به قرنطینه فرستادن این افراد نکته ضروریست.

«اما هودکرافت» یکی از محققان سوئیس با تاکید بر اینکه آزمایش و ردیابی یکی از موثرترین ابزارها در مهار گسترش بیماری است گفت:  اگر به طور ایده آل اجرایی شود از گسترش بیماری آگاه، افراد در تماس با بیمار شناسایی و زنجیره انتقال بیماری به سرعت قطع می‌شود.به عنوان مثال در چین پس از شناسایی یک مورد ابتلا به کووید-۱۹ در شهر کاشغر (Kashgar)، طی یک روز روی ۲.۸ میلیون نفر آزمایش کرونا انجام گرفت و با این کار ۱۳۷ مورد دیگر ابتلا شناسایی شد.

از سوی دیگر در کره جنوبی هم بسیاری از مسافران بین المللی به طور مستقیم از فرودگاه به یک مرکز قرنطینه دولتی منتقل می شوند. آنان در یک اتاق هتل اقامت می کنند، وعده‌های غذایی را برایشان می آورند و بعد از دو هفته هتل را ترک می‌کنند.

اگر آزمایش کروناویروس یکی از شهروندان کره جنوبی مثبت شود یا با بیمار آلوده به این ویروس در تماس بوده باشد، مسئولان بهداشتی از آنان درخواست می‌کنند نرم افزار خود قرنطینه را دانلود کنند تا وضعیت آنان کنترل شود و زنگ هشدار تلفن کاربر فعال شده تا به آنان یادآوری کند از مکان مشخص قرنطینه خارج نشوند.

به گفته کارشناسان، در حالیکه نرم افزارهای آزمایش و ردیابی بیماران در ایالات متحده و اروپا از ماه مارس بسیار بهبود یافته است اکنون موارد جدیدی از مبتلایان در روز گزارش می شود چرا که این استراتژی به تنهایی کارایی دارد.

«آدریان ایسترمن» همه گیرشناس از دانشگاه استرالیای جنوبی نیز در این خصوص یادآور می‌شود: وقتی تعداد موارد ابتلا به صدها و هزاران نفر می‌رسد تقریبا غیرممکن است که راهکار ردیابی بیماران و افرادی که در تماس با آنها بوده اند، موثر باشد.

همچنین هودکرافت،‌ محقق سوئیسی معتقد است: به همین دلیل است که اولین قدم در کشوری مانند ایالات متحده باید تحت کنترل درآوردن موج شیوع بیماری باشد و سپس موارد ابتلا به سطحی بازمیگردد که راهکار آزمایش و ردیابی مجدد موثر واقع شود./ایسنا

اگر ۹۵ درصد از آمریکایی‌ها خود را به استفاده از ماسک ملزم کنند می‌توان از اواخر ماه سپتامبر تا یکم مارس از مرگ حداقل ۶۳ هزار نفر جلوگیری کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید