کد خبر:28678
پ

 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال از امروز خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رئیسی روز شنبه اعلام کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال یعنی متولدان سال ۱۳۲۵ به قبل از امروز آغاز می شود. مشخصات این افراد در شبکه بهداشت وجود دارد و به تدریج با این افراد تماس گرفته یا برای آنان پیامک فرستاده می شود و فعلا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال همچنان ادامه دارد و این گروه از سالمندان اگر تاکنون واکسن نزده اند، همچنان می توانند با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت واکسن اقدام کنند و با وجود شروع واکسیناسیون گروه های سنی پایین تر سهمیه هیچ فردی از بین نمی رود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون این گروه سنی حداقل تا دو هفته آینده ادامه دارد. اگر تا روز چهارشنبه این هفته، این گروه از سالمندان ( افراد بالای ۷۵ سال) پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

گفتنی است: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن کرونا وارد کشور شده است. یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دُز رسیده است.

واکسیناسیون سالمندان از هفتم اردیبهشت امسال با گروه سنی ۸۰ سال به بالا شروع شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید