کد خبر:28748
پ

رییس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ما کشورهای اسلامی حامی مردم فلسطین، نباید برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کنیم و باید از نظر سیاسی، ابعاد انسانی و حقوق بشری، از مردم فلسطین حمایت کنیم.

به گزارش روزانه نیوز محمد باقر قالیباف در گفت وگو با حموده صباغ رییس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و قدس شریف به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

وی با بیان اینکه تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است، افزود:خواستار تحرک جدی پارلمان­‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

سوریه همانند ایران مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند

حموده صباغ نیز در این گفت وگو با اشاره به کشتار اخیر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: این رژیم مانند خنجری سمی از ۱۹۴۸ به جنایات خود ادامه می دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان­ها اقدام می‌­کند.

رییس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند جمهوری اسلامی ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند و برای کمک به آزادی قدس شریف و سرزمین­ های اشغالی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: ما در مجلس سوریه جنایات آنها را محکوم کردیم و در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) بیانیه شدید اللحنی صادر کردیم. /ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید