کد خبر:29202
پ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند کرونا در کشور نزولی است اما ۱۳ شهر جنوبی و شرقی قرمز هستند و خطر گسترش ویروس هندی از این شهرها جدی است.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رئیسی روز شنبه بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه (۱۲ خرداد) تا ۱۲ ظهر دوشنبه (۱۷خرداد) ممنوع است و این مصوبه در سراسر کشور اجرا می شود و ربطی به رنگ بندی شهرها ندارد و برای متخلفان نیز جرایمی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین استانی در شهرهای قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و در شهرها و مناطق نارنجی و زرد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: امیدواریم مردم در این روزهای سخت همچنان همکاری کنند و با سفر کمتر و تردد کمتر بین استانی در کنترل اپیدمی موثر باشند و مطمئن هستیم که مردم مثل همیشه همکاری و حمایت خواهند داشت.

رئیسی اضافه کرد: وضعیت کرونا در کشور هندوستان همچنان وخیم و موارد ابتلا و مرگ و میر در این کشور رو به افزایش و بسیار بالاست

وی گفت: ویروس هندی نه تنها در هندوستان بلکه در کشورهای دیگری مثل انگلیس نیز اکنون ویروس غالب است و مساله ویروس جهش یافته انگیسی در این کشورها تا حدی پشت سر گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: هر گونه غفلت و سهل انگاری، افزایش مسافرت ها و تجمع در اتاق های در بسته کولردار در فصل گرما، آتش کرونا را دوباره شعله ور می کند./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید