کد خبر:15814
پ

نماینده تهران در مجلس با اشاره به وضعیت قرمز تهران و استانها از لحاظ کرونا گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج پای کار می توان شرایط کرونا را کنترل کرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند اداره کند.

 

به گزارش روزانه نیوز زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونای تهران بحث محدودیت ترددها به طور جدی مطرح شد تا از تجربیات کشورهایی که در این زمینه موفق بودند کمک گرفته شود، افزود:جلسه نمایندگان تهران با حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری تهران، نیروی انتظامی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و نمایندگان نگرانی‌های جدی خود را برای هفته‌های آینده در مورد کرونا در کل کشور به ویژه استان تهران مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان تهران در این خصوص جلسه‌ای را با دکتر زالی رئیس ستاد کرونا برگزار و نگرانی‌ها را انتقال دادند، ادامه داد: تدابیر ویژه‌ای از سوی سرلشکر باقری که از سوی رهبرمعظم انقلاب  مأمور ارائه یک طرح جامع برای کنترل کرونا اندیشیده شده بود اما مورد اقبال دولت و شخص آقای رئیس جمهور قرار نگرفت و‌ اگر آن زمان با این پیشنهاد موافقت می‌شد هم اکنون وضعیت فعلی بسیار بهتر از شرایط حال بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شرایط اسفبار در تهران نیاز به این است که محدودیت‌های جدی در تردد و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اعمال شود، گفت: در غیر این صورت با توجه به حضور گسترده ترددها و فعالیت اصناف شرایط بسیار سختی را در آینده برای تهران و کل کشور خواهیم داشت.

 

الهیان با اشاره به کارگیری ظرفیت نیروهای مسلح برای مبارزه و کنترل شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور اضافه کرد:در مورد شیوع فلج اطفال نیروهای بسیجی محله به محله و خانه به خانه سرکشی لازم را صورت می‌دادند و توانستیم با واکسیناسیون با یک تجربه موفق فلج اطفال را ریشه کن کنیم.

 

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت سپاه، بسیج و قرارگاه ثارالله برای کنترل کرونا استفاده شود و ما این را در جلسه ستاد کرونا نیز مطرح کردیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم این بحث به طور جدی در جلسات آینده ستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، افزود:برای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌توانیم از ظرفیت بسیج، سپاه و گروه‌های جهادی با محوریت مساجد محله به محله، کوچه به کوچه و خانه به خانه شرایط را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تذکرات لازم، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، کمک‌های معیشتی و کمک به سالمندان استفاده کنیم.

 

الهیان با بیان این که طبق پیش بینی‌های اپیدمیو‌لوژیک شرایط در فصل سرما بسیار وخیم‌تر خواهد شد گفت: در جلسه ستاد کرونای تهران بحث محدودیت ترددها به طور جدی مطرح شد تا از تجربیات کشورهایی که در این زمینه موفق بودند کمک گرفته شود. به عنوان مثال کشوری همچون چین با تعطیلی چندین شهر توانست در ابتدا گسترش کرونا را کنترل کند./فارس

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید