کد خبر:15862
پ

لیزا گوردون-هگرتی،‌ رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته‌ای آمریکا استعفای داد.

 

به گزارش  روزانه نیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، گوردون هگرتی که نخستین زنی است که در فوریه ۲۰۱۸ در این سمت منصوب شده روز جمعه نامه استعفای خود را به کاخ سفید ارائه کرد.

 

لیزا گوردون-هگرتی،‌ رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اقدامی غیرمنتظره کناره‌گیری کرد.

 

چند ساعت بعد، آژانس تسلیحات اتمی آمریکا استعفای وی را پذیرفت و اعلام کرد که ویلیام بوکلس، معاون وی، امور آژانس را برعهده می‌گیرد و سناتور جیمز اینهوف، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا وزیر انرژی را بابت مجبور کردن این زن برای استعفا به باد انتقاد گرفت؛ آژانس تسلیحات اتمی آمریکا یک دفتر فرعی در وزارت انرژی آمریکاست.

 

دفتر وزیر انرژی آمریکا هنوز حاضر به ارائه توضیح درباره این مساله نشده است.

 

اینهوف با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: اینکه وزیر انرژی آمریکا در چنین شرایط نامطمئنی خواستار استعفای او شده است نشان می دهد که وزیر انرژی واقعا نمی داند در خصوص مسائل مهم امنیت ملی چه اقداماتی انجام می دهد و نشانگر فقدان احترام کافی به ماهیت نسبتا خودمختار این آژانس است.

 

وظیفه وزارت دفاع آمریکا مدیریت سیستم های ارسال نیروی اتمی شامل ناوها، جنگنده‌ها و موشک‌هاست در حالیکه وظیفه این آژانس نظارت بر ساخت، تولید، نگهداری و در دسترس بودن کلاهک‌های اتمی است.

 

گفتی است : علت اصلی این استعفا اختلاف هگرتی با وزیر انرژی آمریکا بر سر بودجه بوده است.

 

شایان ذکر است: هگرتی خواستار بودجه ۲۰ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۲۱ میلادی شده برای مدرنیزه کردن زرادخانه تسلیحات هسته‌ای است، وزیر انرژی آمریکا از بودجه ۱۷.۵ میلیارد دلاری حمایت کرده است./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید