کد خبر:16191
پ

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی هفته آینده توسط نمایندگان مجلس خبر داد.

 

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی با بیان اینکه بررسی دقیق بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی گام مهمی برای اصلاح ساختار بودجه است و ما ارائه بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی در این مقطع زمانی را امری مثبت می‌دانیم، گفت: مجلس سریعاً بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را آغاز می‌کند .

وی با اشاره به اینکه البته بنده معتقدم که یک ماه برای بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی کافی نیست اما فرصت خوبی است که نمایندگان بودجه عریض و طویل بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را مورد بررسی قرار دهند، افزود: ارائه بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها پیش از ارائه بودجه عمومی به مجلس، اقدام شایسته ای است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس ادامه داد: اخیراً نمایندگان تقاضا کرده اند تا طرح اصلاح ساختار بودجه در اولویت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد که در صورت موافقت هیئت رئیسه به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی با بیان اینکه احتمالاً یک شنبه هفته آینده بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع می‌شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: مجلس سریعاً بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را آغاز می‌کند و با توجه به اینکه این هفته نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود می باشد.

 

شایان ذکر است: از سوی دیگر، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مدت زمان یک ماه بودجه شرکت‌های دولتی را در کمیته‌های مختلف خود بررسی کرده و بعد از دریافت نظر دیوان محاسبات و جمع‌بندی نهایی، لایحه بودجه شرکت‌های دولتی به همراه گزارش آن به دولت ارسال خواهد شد.

گفتنی است که لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها جهت بررسی به دیوان محاسبات ارسال می‌شود و دیوان محاسبات نیز طی مدت ۲۰ روز گزارش آن را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام خواهد کرد./مهر

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید