کد خبر:21153
پ
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا برای سومین بار در اقدامات خود علیه ملت ایران در سازمان ملل شکست خورد و این مسئله انزوای روزافزون مقامات کاخ سفید را نشان می‌دهد و این شکست مفتضحانه‌ای بود.

به گزارش روزانه نیوز سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها، با حضور مقامات مقاومت، کشوری و لشکری در داخل و خارج از منطقه، برزگداشت خوبی برای ایشان برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحرکات آمریکا در منطقه بیان کرد: برخی شیطنت‌های آمریکا از چشم ما پنهان نیست و ما تحرکات پنهان آنها در عراق و منطقه را رصد می‌کنیم. پیام‌های لازم ارسال شده است و به کشورهای منطقه نیز گفته شده در دام این شطینت‌ها نیفتند. این تحرکات را با دقت زیر نظر داریم.

خطیب‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده هواپیمایی اوکراین اظهار کرد: ضمن ابراز تسلیت مجدد به خانواده جان‌باختگان، تصمیم هیئت دولت ناظر بر پرداخت یکسان دیه به همه قربانیان این هواپیماست. این موضوع جایگزین پرونده کیفری در دست پیگیری نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: پرونده متهمین و مسببین این فاجعه در حال پیگیری است و در روزهای آتی در این باره اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین درباره رأی عراق و غیبت افغانستان در جلسه روز پنج‌شنبه سازمان ملل ابراز داشت: آمریکا برای سومین بار در اقدامات خود علیه ملت ایران در سازمان ملل شکست خورد. این مسئله انزوای روزافزون مقامات کاخ سفید را نشان می‌دهد و این شکست مفتضحانه‌ای بود.

خطیب زاده اضافه کرد: ناخرسندی خود را در این باره به همسایگان اعلام کردیم. البته نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که این مسئله را پیگیری خواهد کرد. همسایگان ما می‌دانند ماجراجویی آمریکا تا چه اندازه به ضرر کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سیاست خارجی طی هفته اخیر گفت: در روزهای اخیر وزیر امور خارجه با همتایان کویتی و قطری خود در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند و ظریف در این گفت‌وگوها عواقب هر گونه ماجراجویی را با آمریکا دانستند.

خطیب‌زاده گفت: همانطور که وزیر امور خارجه گفت نقش عوامل و متحدین رژیم اشغالگر قدس در برخی تنش‌ها به ویژه عراق مشاهده می‌شود. ما به دنبال تنش نیستیم ولی در دفاع از کیان خود تردید نمی‌کنیم و مستقیم و آشکار به هر تجاوزی پاسخ خواهیم داد.

وی ضافه کرد: روز چهارشنبه هم آقای عراقچی به دوحه سفر کرد و وزیر امور خارجه با همتای ارمنی خود گفت‌وگویی تلفنی داشتند و ان‌شاالله در ماه‌های آتی رفت ‌و آمدهای بیشتری انجام شود.

وی درباره اظهارات اخیر مشاور نخست‌وزیر عراق درباره سردار سلیمانی یادآور شد: باید این اظهارات را ببینیم ولی نخست‌وزیر سابق عراق به صراحت و آشکار گفته‌اند که سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای یک ماموریت خاص و پاسخ به یک سوال در مورد عربستان عازم عراق شدند و در فرودگاه بغداد مورد حمله تروریستی قرار گرفتند. /میزان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید