کد خبر:40318
پ



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی مصوب شد.

۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای فنی و حرفه ای مصوب شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ وهب مختاران افزود: اگر تا آخر امسال اعتبارات مصوب تخصیص یابد، طرح توسعه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار، تجهیز و تعمیرات دستگاه‌ها و دیگر طرح‌ها انجام می شود.

او گفت: فنی و حرفه‌ای استان امسال در بخش دولتی بیش از ۱۱ هزار نفر دوره و در بخش غیردولتی بیش از ۱۷ هزار نفردوره آموزش‌های مهارتی ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: این آموزش‌ها در مراکز ثابت، مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی، محیط کار واقعی، تیم‌های سیار آموزشی در مناطق روستایی، عشایری و حواشی شهرها، کارگاه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان ها، مراکز وابسته به بهزیستی و آموزشگاه‌های خصوصی ارائه شده است.

مختاران با اشاره به تدوین ۳۰ استاندارد شایستگی مهارت در حوزه پژوهش‌های سازمانی فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: پارسال سند حرفه شاخص سفال و امسال نیز برق و تکنسین‌های برق در حال تدوین و نرم افزار‌های شبیه ساز با هم افزایی دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال طراحی است.

او با بیان اینکه طرح «کهاد» با هدف آشنایی دانشجویان با آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار برگزار می‌شود، افزود: طرح «نخلستان» هم برای دانش آموختگان دانشگاهی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین ارائه می‌شود.

استان همدان ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید