کد خبر:51159
پ

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان خبر از قبولی 500 نفر در آزمون وکالت سال جاری داد.


به گزارش روزانه نیوز، مهدی غلامی جلال دومین جلسه گزارش عملکرد دهمین هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان اظهار داشت: طبق پیش‌بینی ما امسال 500 نفر در آزمون وکالت قبول می شوند که به زعم بنده افزایش کارآموزان ونیرو انسانی نشان دهنده قدرت کانون ها است

وی افزود: در حال حاضر 350 کارآموز وکالت در کانون همدان فعال هستند و در حال گذراندن دوره کارآموزی خود هستند.‌

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان اظهار داشت: در سه ماه گذشته، تقریباً ۸۸متقاضی وکالت معاضدتی و حدود 80 جلسه مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه شده است و تقریباً ۴۷۰ پرونده وکالت تسخیری برای حمایت از حقوق مردم در این بازه زمانی پیگیری شده است.

غلامی جلال با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر، به 80 نفر مشاوره رایگان ارائه شده است، اظهار کرد: افراد نیازمند به وکیل که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید هستند، می‌توانند بر اساس تفاهم نامه از خدمات مشاوره‌ای و وکالت رایگان بهره مند شوند.

وی افزود: از ۲۸۵فقره شکایت ۲۶ فقره کیفرخواست صادر شده و عمده پرونده های تشکیل شده علیه وکلا درسال گذشته منجر به صدور قرار منع تعقیب شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در کانون وکلا تلاش کرده‌ایم که با صداقت و جدیت به مسائل کانون پرداخته و از انتقادات و پیشنهادات سازنده استفاده کنیم تا بتوانیم بهبود امور کانون را فراهم کنیم.

غلامی جلال در پاسخ به انتقادات اخیر به کانون گفت: به طور قطع ما از هر انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم؛تمامی عملکرد کانون به صورت مستنداست و در صورت نیاز آماده ارائه مدارک هستیم.

وی از فعالیت کمیسیون‌های مختلف برای آسایش بیشتر وکلای همدان سخن گفت و افزود: کمیسیون فرهنگی-آموزشی خدماتی و رفاهی جزو فعال‌ترین کمیسیون‌ های کانون همدان هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان گفت: برگزاری همایش‌های ضیافت ، همایش پیاده‌روی، اعطای گواهینامه بین‌الملل، دعوت از رئیسان کانون وکلا کشور خودمان و ترکیه، و دیدار از جانبازان،مراسم۷اسفند ، اعطا گواهینانه ها،همایش های علمی،نشست با اصحاب رسان،نشست تخصصی حقوق بشر، اقدامات موسسه خیریه کانون، همایش وکلای مصلح، ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان حقوق، همایش ملی تابعیت،ازجمله اقدامات روز وکالت بوده است.


غلامی جلال همچنین از قرارداد منعقد شده با استخر، فروشگاه های بزرگ، باشگاه ورزشی، مراکز رفاهی و اقامتی به عنوان خدمات ارائه شده در کمیسیون رفاهی یاد کرد و یادآور شد: وکلای محترم می‌توانند با مراجعه به دفتر کانون از خدمات بیشتر مطلع شده و استفاده کنند.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و متنوع خبر داد، گفت: متاسفانه برخی از وکلای عزیزمان تصور می‌کنند که نیازی به حضور در این کارگاه‌هاندارند، در حالی که انسان در هر مرحله‌ای از زندگی به دانش و به‌روز رسانی مهارتهای خود نیاز دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره اینکه در استان همدان سفر های هوایی فعال نیست، اذعان داشت: متاسفانه برخی از اساتید با مشکلات زیادی برای شرکت در این کارگاه‌ها دعوت می‌شوند، ازطرفی تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها بسیار کم است و این امر منجربه ناراحتی این اساتید می‌شود.

غلامی جلال با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد جامعه از مباحث حقوقی اطلاع کافی ندارند، بیان کرد: کانون وکلای دادگستری همدان سعی کرده‌ است در تمام مناسبت‌های تقویمی در کنار مردم حضور داشته باشد تا یک رابطه مثبت بین وکلا و جامعه ایجاد شود، مانند روز پرستار که با حضور در بیمارستان ها و اهدای گل به پرستاران، قدردانی خود را نشان داده ایم.

وی بیان داشت: کانون وکلای دادگستری همدان اولین کانون درکشور بوده است که در مدت 4 ماه تمامی پروانه‌های وکالت را صادر کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید