کد خبر:44569
پ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن همدان توسط تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، مرضیه یونسی با اعلام این خبر افزود:  این طرح به منظور نظارت بر تخلفات احتمالی به خصوص گران‌فروشی در دریافت حق کمسیون و جلوگیری از اعمال نرخ‌های بیشتر در این بخش اجرا می‌شود
وی گفت: طرح مورد نظر با مشارکت بازرسان صمت، اتاق اصناف، راه و شهرسازی و تعزیرات حکومتی در سطح استان اجرا می‌شود که درخواست کردیم از اتحادیه مسکن هم اضافه شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه بازرسان با حضور در مشاورین املاک و بررسی اسناد و مدارک از صحت و سقم قولنامه‌ها و میزان دریافتی بابت حق کمسیون آن‌ها باخبر خواهند شد گفت: آن‌ها در صورت تخلف تشکیل پرونده داده و برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.
یونسی با بیان اینکه در کنار بازدارندگی موضوعات تشویقی را هم در نظر داریم  گفت: تشویقی معافیت از مالیات املاک خوش‌انصاف همدان در دستور کار است.
او با اشاره به اینکه امسال نیز دریافت کد رهگیری به طور جدی مورد توجه است و این یک الزام خواهد بود گفت: سال گذشته کمی روند دریافت کد رهگیری کند پیش رفت و به نوعی متوقف شد، اما امسال به طور جدی مورد توجه است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان راه‌اندازی پویش انصاف را در خصوص صاحبخانه‌ها و صاحبان املاک مغازه‌ها طی ایام کرونا تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به مشکلات اقتصادی انتظار داریم این پویش همچنان جاری شود و امیدواریم مردم کنار ما باشند تا فرهنگ نوعدوستی نهادینه شود.
یونسی درج قیمت حق کمیسیون را در مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه لازم دانست و گفت: عدم صدور فاکتور تخلف است و افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی موارد را منتقل کنند تا رسیدگی شود.
او از فعالیت روزانه سه تا چهار تیم گشت مشترک در حوزه بازار مسکن در همدان خبر داد و افزود: حق کمیسیون مهمترین اصلی موضوع مورد توجه در بازرسی‌هاست و همکاران ما ورود خواهند کرد.  
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: موضوعاتی که به ما رسیده این است که در بحث اجاره‌نامه، چون نمی‌خواهند مالیاتی پرداخت کنند، مشاوران معاملات املاک ورود نمی‌کنند. یونسی به نصب نرخنامه جدید کمیسیون املاک در این بنگاه‌های معاملاتی اشاره کرد و گفت: به زودی این مهم انجام شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید