کد خبر:44724
پ

با تلاش و پیگیری‌های دبیر کانون طلاب هلال‌احمر، زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل بیش از دو سال حبس در جلسه‌ای که با حضور مددکاری زندان و تعدادی از معتمدین در زندان همدان برگزار شد، با رضایت اولیای دم بخشیده و با رهایی از مجازات اعدام به کانون خانواده خود بازگشت.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان؛ علی سنجربگی مدیرعامل هلال‌احمر استان با اشاره به اهمیت امر گذشت در دین اسلام بر اساس آیات و روایات، پرداختن به این مقوله مهم و مورد تأکید اسلام را از ضروریات برشمرد و بر ایجاد مصالحه تأکید نمود.

وی با بیان اینکه عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است، گفت: ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقا امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی افسر ظهر امروز در این جلسه با تقدیر از اولیا دم در انجام این امر خداپسندانه، اظهار داشت: اصلاح ذات‌البین و حل اختلافات مردم، بالاخص بخشش قاتل امری الهی و خداپسندانه است.

وی افزود: والدین مقتول پس از پیگیری‌های لازم در جلسه‌ای که با حضور مددکاری زندان و تعدادی از خیرین در زندان همدان برگزار شد، با ذکر یک صلوات از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند.

گفتنی است، در پایان از محمد مهدی افسر به علت اقدام قابل تحسین از سوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید