کد خبر:35770
پ

رئیس کمیته امداد تویسرکان گفت: ۳۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات کم بهره و ۳۲ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد به مدد جویان تویسرکانی پرداخت شده است.

به گزارش روزانه نیوز ،علیرضا ملکی گفت: بابیان اینکه ۴ هزار خانواده تحت پوشش در تویسرکان وجود دارد افزود: ۳ هزار و ۷۵۰ خانواده که جمعیت کل این خانواده‌ها ۶ هزار نفر مستمری بگیر هستند که یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان ماهیانه مستمری به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه در سال گذشته از صندوق صدقات در شهرستان یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان درآمد داشته است خاطرنشان کرد: ۱۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است که می‌توان گفت ۱۵ برابر صندوق صدقات پرداخت شده و صدقات شهرستان در حوزه کمک معیشت، کمک هزینه درمانی، کمک هزینه مسکن، احداث و تعمیر مساکن، احداث حمام و سرویس بهداشتی و حصارکشی با توجه به تفکیک پرداخت می‌شود.

وی متذکر شد: صدقات برای حقوق پرسنل کمیته امداد صرف نمی‌شود و این هزینه از اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود و افزایش حقوق خانواده‌ها از بخش هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

این مقام مسؤول گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال توسط کمیته امداد تویسرکان به ۳۹۰ نفر پرداخت و شغل ایجاد شده است که نسبت به سال ۹۹ که ۸ میلیارد تومان بوده است و این وام از اعتبارات کمیته امداد با کارمزد ۴ درصد و تبصره ۱۶ دولت ۶ درصد با بازپرداخت ۷ ساله بوده است.

وی بابیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان وام اشتغال ابلاغ شود یادآور شد: این مبلغ شامل افراد تحت پوشش نیست و۵۰ درصد به نیازمندانی که شغل ندارند پرداخت خواهد شد، همچنین وام کارفرمایی هم وجود دارد به گونه‌ای که کار فرمایان افراد تحت پوشش را به شرط سه سال بیمه به سرکار می‌برند و درازای هر نفر که کار و بیمه داده شود ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

ملکی گفت: از سال‌های قبل این ذهنیت در بین مردم وجود دارد که افرادی که از وام اشتغالزایی استفاده کنند قطع مستمری می‌شود که این امر اصلاح شده است و افرادی که وام دریافت کنند تا زمانی که از محل اجرای طرح به حداقلی از در آمد دست پیدا کنند و مشخص شود به حقوق کمیته امداد نیازی ندارد، دیگر مستمری دریافت نمی‌کند، در سال گذشته ۳۵۰ خانوار که حقوق آنها قطع شده بود دوباره وصل شد.

وی ادامه داد: از محل صندوق امداد ولایت ۳ میلیارد تومان در سال گذشته وان بدون سود و به عنوان قرض الحسنه پرداخت شده است صندوق قرض الحسنه از افرادی که در این صندوق سرمایه گذاری کنند به عنوان قرض ماندگار استقبال خواهیم کرد و پول این افراد به عنوان وام قرض الحسنه به افراد پرداخت می‌کنیم و ضمانت بعهده خود کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد تویسرکان با بیان اینکه ۵۰۸ نفر فرزندان ایتام و محسنین هستند که حامیان از آنها حمایت می‌کنند افزود: در سال گذشته ۶ میلیارد و۲۰۰ تومان حامیان به این فرزندان کمک کردند و با توجه به اینکه خیرین خوبی در تویسرکان و سایر نقاط کشور هستند و کمک‌های خوبی به کمیته امداد می‌کنند، میانگین دریافت کودکان ایتام و محسنین تویسرکان از میانگین کشوری بالاتر است که جای تشکر از خیرین محترم را دارد.

ملکی متذکر شد: اگر کسی می‌خواهد فرزندی را تحت پوشش خود قرار دهد باید در سامانه اکرام کمیته امداد ثبت نام کند، باتوجه به شرایط فرزند خود را انتخاب کند و یا به کمیته امداد شهرستان مراجعه و فرم موردنظر را تهیه و پر کند و فرزند را به خود تخصیص دهد.

وی درادامه بیان کرد :۳۶۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ماهیانه حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

ملکی افزود: سال گذشته یک میلیارد ۱۱۵ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است که اگر ده سال بیمه برای زنان پرداخت شود و به سن ۵۵ سال برسد و مرد ۶۰ سال بازنشسته می‌شوند و از کمیته امداد قطع حقوق شده و از تأمین اجتماعی حقوق ماهیانه می‌گیرند.

این مقام مسؤول گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان ذکات جمع آوری شده و به نیازمندان کمک شده است و بخشی از این در عام المنفعه مانند ساخت مسجد هزینه شده است.

ملکی یادآورشد :۱۷۰ خانواده در شهرستان تویسرکان مستجر هستند که سال گذشته به این افرا ۲۰۰ میلیون تومان حق اجاره مسکن پرداخت شده است و علاوه بر ا این حدود ۸۰ نفر مستجر وجود دارد که وام ودیعه مسکن به مبلغ اجاره نامه تا ۵۰ میلیون در بانک‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد:: سال گذشته طبق همایشی به ۸۴ دختر کمک هزینه ازدواج مانند کالاهای اساسی، تلویزیون، فرش، یخچال، جاروبرقی و اجاق گاز داده شده است همچنین به این تعداد دو میلیارد تومان کمک بلاعوض داده شده است و دراین یکماه سال جاری با آغاز هفته بسیج به ۸ نفر کمک هزینه ازدواج داده شده است.

ملکی بابیان اینکه در سال گذشته برای ساخت و تعمیر خانه‌های مددجویان به ۲۰۰ خانواده ۷ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده که ۴ میلیارد آن بلاعوض و۳ میلیارد و۶۰۹ به صورت تسهیلات ارزان قیمت داده شده است افزود: توزیع سبد کالا و جیره خشک در سال گذشته بین ۳ هزار نفر بوده است که دو میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است و کمک هزینه‌های درمانی که برای افرادی که به بیمارستان‌های دولتی برای درمان مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند ما و تفاوت درمان آنها طبق بیمه سلامت و روستایی پرداخت می‌شود که سال گذشته ۸۸۷ میلیون تومان کمک هزینه درمانی هزینه شده است و این مبلغ به صورت بلاعوض بوده است.

وی گفت: کمک هزینه تحصیلی به ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و ۳۶ نفر از دانشجویان پرداخت شده است.

ملکی ادامه داد :۱۵ مورد پرداخت وام ودیعه مسکن از داخل صندوق کمیته امداد به مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان بوده است که به بانک مهر معرفی و تسهیلات دریافت کرده اند.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه در سال گذشته برای ساخت و تعمیر خانه‌های مددجویان به ۲۰۰ خانواده ۷ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده افزود: ۴ میلیارد آن بلاعوض و۳ میلیارد و۶۰۹ به صورت تسهیلات ارزان قیمت داده شده است.

ملکی تصریح کرد: توزیع سبد کالا و جیره خشک در سال گذشته بین ۳ هزار نفر بوده است که دو میلیارد تومان برای این کار هزینه شده است و کمک هزینه‌های درمانی که برای افرادی که به بیمارستان‌های دولتی برای درمان مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند که سال گذشته ۸۸۷ میلیون تومان کمک هزینه درمانی هزینه شده است و این مبلغ به صورت بلاعوض بوده است.

رئیس کمیته امداد در پایان افزود :۶ هزار و۵۰۰ پرس غذای گرم در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده است که این هزینه توسط پرسنل کمیته امداد تویسرکان انجام شده است و علاوه بر این کار ۵۵ میلیون تومان هم برای تهیه سبد کالا کمک کرده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید