کد خبر:31340
پ

سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه برای رهایی از کرونا، تعطیلی سراسری با نظارت سفت و سخت لازم است، گفت: همه شهرها تولید بیماری می‌کنند و تنها راه نجات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا این زنجیره قطع شود.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رئیسی با بیان اینکه رستوران ها به عنوان شایع ترین مکان های انتقال بیماری کرونا است افزود: رستوران ها باید تعطیل شوند. و بی توجهی‌ها و عادی انگاری‌ها، افزایش ورودی بیمارستان‌ها است و این فشار روی کادر درمان را دو چندان کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن درصد ابتلاء در کشورهایی که میزان واکسیناسیون کرونا بالا است، واکسن زدن به تنهایی کافی نیست و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه تنها تهران بیش از ۸ هزار بستری دارد، افزود: در بیشتر استان‌ها میزان بستری و ورودی بیمارستان‌ها به شدت در حال افزایش و تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است، این یک هشدار جدی است.

وی اضافه کرد: ۱۷۰ هزار اتومبیل در تعطیلات گذشته از تهران خارج شده‌اند، یعنی مسافرت حدود ۵۰۰ هزار نفر و همین رفتارها باعث چرخش کرونا در سطح کشور شده است.

رئیسی گفت: ما تنها کشور درگیر کرونا نیستیم و این ویروس در سطح دنیا در حال گردش است؛ اما راه مقابله با کرونا ساده است و آن هم رعایت پروتکل‌ها است؛ البته این پشتوانه قوی اقتصادی می‌خواهد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه برخی‌ها بی نظم اند و به هر طریقی دنبال دور زدن محدودیت‌ها هستند و این افراد چرخه بیماری را تشدید می‌کنند.، گفت: برخی استان‌ها در گروه‌های سنی اعلام شده ۶۰ درصد واکسن نزده‌اند.

وی درباره طرح شهید سلیمانی هم گفت: طرح بیماریابی، شناسایی و کمک به بیماران در منزلِ در سطح کشور فعال است/مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید