کد خبر:35938
پ

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان از ارسال نامه‌ای ویژه، تحت عنوان اعلام واحد و مراکز خطرآفرین برای برخورد قاطع قضایی از سوی دادستانی به شهرداری، پس از حادثه دلخراش متروپل خبرداد.

سید هادی مصطفوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزانه نیوز، با اشاره به ابلاغ نامه ‌ای ویژه تحت عنوان، معرفی ساختمان‌های خطرآفرین به دستگاه قضا جهت برخورد قاطع، از سوی دادستان به شهرداری، مطرح کرد: نامه مذکور پس از حادثه دلخراش متروپل به شهرداری ابلاغ شده است؛ از زمان ابلاغ نامه تاکنون، شهرداری هیچ مورد واحد یا مرکز تجاری خطرآفرین جهت برخورد قاطع قضایی را به دادستانی معرفی نکرده است.

وی با تاکید براینکه براساس ماده 55 قانون شهرداری، این سازمان وظیفه اصلی را در رسیدگی و برخورد با ساختمان‌های ناایمن دارد، عنوان کرد: اگر مرجع و نهادی ازجمله، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر ساختمانی ناایمن را به دادستانی معرفی کند، این مرجع می‌تواند برخورد قاطع با واحد متخلف را داشته باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان برخورد قاطع را الزاما پلمب واحد تجاری ندانست و افزود: رفع خطر برحسب تشخیص شهرداری به 2 صورت، تخریب و یا اصلاح قسمت ناایمن صورت می‌گیرد که برحسب شرایط و صلاح دید دستور مناسب اعم از پلمب یا تعطیلی موقت تنها بخشی از محل، اتخاذ و دستور لازم ابلاغ قضایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید