کد خبر:35773
پ

استاندار همدان تاکید کرد: تدابیری اندیشیده شود تا تمامی معتادان به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

به گزارش روزانه نیوز،علیرضا قاسمی‌فرزاد دوشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ۱۴۰۱، که با حضور فرمانداران شهرستان‌های دهگانه استان برگزار شد، گفت: سرلوحه کار ما در مبارزه با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیش‌گیری است.

و ی ادامه داد: در زمینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح یاری‌گران زندگی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان مورد تاکید است.

استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری و تداوم اجرای دوره تربیت مربی در بحث پیشگیری در سطح دانشگاه‌های استان در راستای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد، افزود: برنامه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برای تمامی اقشار و جامعه هدف، انجام و اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: صدا و سیما توجه ویژه‌ای به آموزش در خانواده و تولید برنامه در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صدا و سیما با ارائه الگوها و تبعات خانمان‌سوز اعتیاد، می‌تواند در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر نقش مؤثری داشته باشد، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی نقش مؤثری در مبارزه با مواد مخدر و کاهش مصرف آن دارد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از ظرفیت خیرین در راستای پیشگیری، اشتغال‌زایی معتادان و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی استان و نهادهای اجرایی مربوطه، اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام داده که قابل تقدیر است، گفت: برخورد و مبارزه با مواد مخدر یکی از مطالبات عمومی مردم استان است.

قاسمی فرزاد افزود: اقدامات و برنامه‌هایی در زمینه روان‌درمانی برای پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه استفاده از خدمات بیمه‌ای برای معتادان بی بضاعت فراهم شود، تاکید کرد: تدابیری اندیشیده شود که تمامی معتادان به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند.

قاسمی فرزاد گفت: از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها به‌طور مستمر و با حضور فرمانداران انجام و اجرا شود.

در پایان، این جلسه، حکم فرمانداران دهگانه به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، صادر و توسط استاندار همدان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید