کد خبر:49467
پ

رئیس دانشگاه ملی ملایر گفت: این دانشگاه بر اساس گزارش نظام رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، در بین دانشگاه‌های جامع کشور، رشد هفته پله‌ای داشت.

«ابراهیم محمدی‌منش» اظهار داشت: بر اساس گزارش نظام رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) درسال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، دانشگاه ملایر در بین همه دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی کلی با هفت پله رشد، در رتبه ۴۸ قرار گرفت.

وی افزود: در این رتبه‌بندی شاخص‌های مختلفی همچون آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه ملی ملایر ادامه داد: در میان این شاخص‌ها، بهترین عملکرد دانشگاه ملایر در شاخص خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات با رتبه ۳۳ و در شاخص پژوهشی رتبه ۳۸ کشور را کسب کرده است.

محمدی‌منش بیان کرد: در سایر شاخص‌ها دانشگاه ملایر نیازمند سیاست‌گذاری، راهبردهای اثرگذار و اجرای برنامه‌های مختلف به منظور بهبود وضعیت و رشد پایدار در این موارد است.

وی یادآور شد: در وبگاه موسسه ISC و در صفحه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران عنوان شده در اعلام رتبه دانشگاه‌ها تمامی موارد همچون مستندات ارائه شده دانشگاه‌ها و جایگاه دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف، چگونگی امتیازبندی، نحوه بازه‌بندی براساس فاصله امتیازات دانشگاه‌ها و سایر جزئیات در جلسات مشترک متعدد کمیته تخصصی، رتبه‌بندی پایگاه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی و اعلام شده است.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه امسال نسبت به سال گذشته رشد پنج برابری داشته و انجام این فعالیت‌ها برای رفع نیازهای استان و شهرستان بوده است.

دانشگاه ملی ملایر با بیش از ۶ هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید