کد خبر:44190
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، متن پیام مسعود ویژه به شرح زیر است:

«روابط عمومی، فرآیند در برگیرنده بسیاری از جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل، سیاستگذاری، برنامه ریزی، ارتباطات و توجه به بازخورد ارسالی از عموم مردم است. دست اندرکاران امر روابط عمومی، روی دو سطح مشخص عمل می کنند؛ به عنوان مشاورانی برای مخاطبان و مدیریت ارشد یک سازمان فعال بوده و در کنار آن پیام هایی تولید و آنها را از طریق کانال‌های رسانه‌ای مختلف منتشر می‌کنند. البته توجه به این نکته ضروری است که روابط عمومی، فراتر از یک بخش و توزیع یک طرفه اطلاعات است؛ توجه به بازخورد عموم مردم نیز به همین اندازه اهمیت دارد.
صاحبنظران حوزه علوم ارتباطات تعاریف مختلفی برای روابط عمومی ارائه کرده‌اند. یکی از تعاریف اولیه‌ای که مورد اقبال و توجه گسترده قرار گرفته است، عنوان می‌کند: «روابط عمومی کاری مدیریتی است که به ارزیابی دیدگاه های عموم می‌پردازد، سیاست‌ها و رویه های یک فرد یا یک سازمان در رابطه با منافع عموم را مشخص کرده و برنامه‌ای علمی برای کسب اقبال عموم طراحی و اجرا می کند».
در واقع می‌توان گفت روابط عمومیِ مؤثر بر پایه سیاست‌های واقعی و عملکرد استوار است؛ اگر سازمان‌ها نسبت به نگرانی‌ها و دل مشغولی‌های جامعه پاسخگو نباشند، هر قدر هم که فعالیت روابط عمومی انجام شود، باز هم نخواهند توانست در عموم اعتماد و حسن نیت ایجاد کنند.

بنابراین می‌توان اذعان داشت که این بخش در همه سازمان‌ها و نهادها، فارغ از وسعت و گستره کاری، بخشی حیاتی و حائز اهمیت ویژه است و وقتی عملکرد این واحد مؤثرتر است که بخشی اساسی و همیشگی از فرایند تصمیم گیری مدیران ارشد سازمان باشد.
در اهمیت روابط عمومی همین بس که به عقیده اغلب اندیشمندان حوزه ارتباطات، روابط عمومی یک فرآیند مدیریتی است، نه فقط یک رویداد. به بیان دیگر این واحد می‌تواند در تدوین استراتژی های سازمانی و فرآیندها نقش آفرینی کند.
۲۷ اردیبهشت ماه، به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده تا تأکیدی بر جایگاه این حوزه در عصر ارتباطات باشد.
فرارسیدن روز روابط عمومی را فرصتی مغتنم شمرده و این روز را به تمامی فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌نمایم.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید