کد خبر:51359
پ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه نیمه اول سال جاری رفع نقاط حادثه‌خیز همدان به اتمام می‌رسد گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان در استان همدان در حوزه ایمنی هزینه شد.

به گزارش روزانه نیوز، روز گذشته همایشی به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل و به منظور فرهنگ‌سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مرکز آموزش و پژوهش استانداری توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان برگزار شد.

*نصب 14کیلومتر نیوجرسی در گردنه اسدآباد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم با بیان اینکه کاهش سوانح جاده‌ای از وظایف اصلی ماست و در این راستا باید کوشا باشیم اظهار کرد: طی یک سال اخیر اقداماتی در این حوزه انجام شده که می‌توان به 504 کیلومتر روکش آسفالت راه‌ها اشاره کرد.

مهرداد آهکی با اشاره به حذف نقاط حادثه‌خیز استان عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته رتبه پنجم کشوری را در حوزه منتفع شدن از ردیف اعتباری نقاط پرحادثه کسب کردیم و بر این اساس اقداماتی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 52 نقطه حادثه‌خیز استان از ردیف اعتباری لازم برخوردار بوده و حمایت‌های دولتی صورت گرفته است گفت: قرار بود سال گذشته 21 نقطه و امسال 31 نقطه را رفع حادثه کنیم که با تلاش‌ها و همت استان علاوه بر اینکه 21 نقطه‌ای که سال گذشته رفع حادثه شد، 10 نقطه هم بیشتر انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره مابقی نقاط حادثه‌خیز برای سال 1403 افزود: این نقاط نیز بالغ بر 40 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم در نیمه اول سال جاری پرونده نقاط پرحادثه را در استان همدان ببندیم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی نظیر خط‌کشی 3 هزار و 800 کیلومتر جاده‌ها ادامه داد: در گردنه اسدآباد 14کیلومتر نیوجرسی نصب شده و روشنایی انجام شده و در گردنه زاغه نیز کارهایی صورت گرفته است.

آهکی با بیان اینکه همدان در حوزه کاهش تصادفات و مجروحان حائز رتبه برتر شده است گفت: همدان سال گذشته و همچنین ایام نوروز امسال رتبه مناسبی در کاهش تصادفات به دست آورد اما هدف نهایی این نیست و با وجود اینکه جزو استان‌های برتر در کاهش تصادفات شناخته شده‌ایم، آمار تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در کشور نگران کننده است و باید اقدامات بیشتری در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه سالی بیش از 20 هزار کشته و 30 برابر مجروح در جاده‌‎ها نشان دهنده وجود مشکلاتی در انجام کارهاست خاطرنشان کرد: زحمات مسؤولان مربوطه فراوان است اما چرا به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، جای سؤال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در زمینه تصادفات جاده‌ای غصه دارم و برای ما مشخص کردند که این 20 هزار کشته باید به 10 هزار برسد و بعدا هدف‌های بعدی اعلام خواهد شد افزود: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان در استان همدان در حوزه ایمنی تنها در اداره راهداری هزینه شده و با زحمات سایر دستگاه‌ها نظیر راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و بخش خصوصی نیز چند همت هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید