کد خبر:36020
پ

مدیر روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ موتورسوار اسدآبادی در اثر بی احتیاطی و نداشتن تجربه کافی در امر رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری روزانه نیوز، و به نقل از روابط عمومی، علیرضا صارمی در توضیح این خبر افزود: این موتورسوار ۱۷ ساله اسدآبادی در اثر بی احتیاطی و نداشتن تجربه کافی در امر رانندگی در مسیر بین روستایی دچار حادثه و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بعد از حادثه فرد مصدوم به بیمارستان اعزام شد اما با وجود تلاش کادر پزشکی به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.


صارمی گفت: سال ۹۹، ۶۵ نفر موتورسوار و سال گذشته ۶۱ نفر موتورسیکلت سوار جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، ۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی بیان کرد: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف ها و برخوردهای فیزیکی در موتورسواری سرعت های بالا می تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

وی تصریح کرد: تصادف با موتورسیکلت می تواند آسیب های عمیقی به بدن به ویژه سر و صورت وارد کند و موجب شکستی های شدید در استخوان های موتورسوار شود.

صارمی بیان کرد: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم و در ابتدا از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده و اگر هم حادثه ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.
وی اظهار کرد: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت می کند. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران است

کلیدواژه : حوادث
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید