کد خبر:37609
پ

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور از تحویل ۳۹۰ واحد مسکن در استان همدان به خانواده‌هایی که حداقل دو عضو معلول داشتند، خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، فرهاد خاکی‌پور در نشست هیئت امنا و انتخابات انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان، اظهار کرد: مدت زمان فعالیت هیئت مدیره قبلی استان تمام شده بود و برخی افرادی که قبلاً فعالیت می‌کردند در استان حضور ندارد بنابراین تصمیم به ترمیم هیئت امنا گرفتیم.

خاکی‌پور با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز با توجه به قانون جهش مسکن، اجازه ساخت مسکن را دارد، تصریح کرد: تلاش خیرین این است که خانه‌ها با قیمت تمام شده به دست مردم برسد البته برخی وظایف ما در قالب تعمیر، تکمیل و تجهیز خانه‌هاست و ما می‌توانیم به خانواده‌ها کمک کنیم تا مشکل مسکن آن‌ها حل شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای طرح خانه استیجاری برنامه دادیم تا آن را در شهرهای جدید انجام دهیم. 

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور با بیان اینکه انجمن ساخت ۳۸ هزار مسکن را در دستور کار داشته، مطرح کرد: تا الان ۲۲ هزار واحد در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

خاکی‌پور خاطرنشان کرد: شاید جامعه هدف ما فقیر باشند اما حقیر نیستند و ما باید کار خوب و ماندگار برای مردم انجام دهیم چون عزیز و محترم هستند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار واحد به خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر تحویل داده شده، گفت: در استان همدان برای ۳۹۰ خانواده که حداقل دو عضو معلول داشتند، مسکن تامین شده است.
 
 مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور خاطرنشان کرد: استان همدان بزرگانی دارد که حتی می‌توانند به استان‌های همجوار کمک کنند. خیرین ممکن است فرصت نداشته باشند اما دوست دارند با شفافیت کامل به اهداف برسند. 

فرزاد تیموری، معاون عمرانی استاندار همدان در این جلسه، اظهار کرد: کشور و مردم ما ازدیرباز دست خیر داشتند و در تمام امور خیریه مشارکت جدی داشتند و بعد از انقلاب، امکان توسعه تشکل‌های مردم نهاد و مجامع خیریه بیش از پیش فراهم شد.

تیموری تصریح کرد: ثمره کار خیرین در تمام حوزه‌ها بسیار شایسته و حائز توجه بوده است. مردم ما از کار خیر استقبال می‌کنند و در فطرت آن‌هاست که به این کارها ورود کنند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم باهم هماهنگ باشیم، موانع را مرتفع کنیم و بتوانیم زمینه حضور خیرین را فراهم کنیم. باید از تجارب گذشته استفاده کنیم تا بتوانیم یک تشکل پویا داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن در کشور در شرایط خوبی نیست و بحرانی است. هزینه مسکن و اجاره خانه وحشتناک بالارفته و مردم مشکل دارند.

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه اظهار کرد: همانطور که حضرت امام دستور دادند در راستای حل مشکل مسکن محرومین می‌خواهیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

رضایی با بیان اینکه این تشکل غیردولتی و کارش امدادرسانی به محرومین است، تصریح کرد: خوشبختانه افرادی در همدان از این روش صاحب مسکن شدند.

شایان ذکر است که انتخابات انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان به دلیل عدم حضور اعضای اصلی هیئت امنا برگزار نشده و به زمان دیگری موکول شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید