کد خبر:50006
پ

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: ما باید به سمتی برویم که هنرمندان این دیار از تخصص و مدیریت قوی و هوشمندانه برخوردار شوند که بتوانند با آثار هنری خود افسران عالی رتبه جنگ نرم سپاه امام زمان باشند.


به گزارش
روزانه نیوز، سرهنگ احد امیری در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: هنرمندان ما باید احساس کنند در بخشش تخصص مدیریت قوی سهم خود به هنر ادا کنند، اخلاق اولین فرایند این مدیریت است و هنرمندی که مزین به اخلاق اسلامی است در صدر دیگر هنرمندان مطرح جهان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما هنر را فضیلت برتر می‌دانیم که باید به صورت اخص به آن نگاه کنیم، ابراز کرد: در هنر باید به برابری توجه کنیم که از مفاهیم انسانی بلند است و در تولیدات هنری هنرمندان باید به آن توجه شود.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه در هنر می‌توانیم ادعا کنیم در زمینه‌های آرمان‌های انسانی و چگونگی این فضائل تفکر کنیم، بیان کرد: تولیدات هنرمندان باید به کیفیت برتر برسند و این مهم دغدغه ما شود.

امیری با اشاره به اینکه هنر متعالی در دین اسلام به حدی از کمال رسیده که هنرمند در تراز انقلاب می‌تواند با قلم زدن در این حوزه ارزشی برنامه‌هایی را که در تضاد با اسلام هستند، بشناسد و سخت وارد مبارزه شود، تأکید کرد: لازم است سبک کارآمد کردن تشکیلات هنرمندان در دستور کار ما قرار بگیرد که بسیج هنرمندان این مهم را پیگیر است.

وی افزود: تمشیت و پایه‌ریزی فکری هنرمندان بر مبنای شناخت دشمن یکی دیگر از برنامه‌های ما است که در کارگروه‌های تخصصی و بسیج هنرمندان پیگیر آن هستیم و عناصر حیاتی این میدان را معرفی می‌کنیم.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: دشمن‌ترین عنصر حیاتی عدم اشراف اطلاعاتی است، اگر در حوزه جغرافیایی فکری هنرمند اشراف اطلاعاتی صحیح وجود نداشته باشد که به دشمن‌شناسی منجر شود نقص وجود دارد و مشکلات غلبه می‌کند.

امیری با بیان اینکه رفع نقایص و کمبودهای حوزه تفکری و حوزه اندیشه‌ورزی هنرمندان قدم دیگر است که به جهادگران هنرمند و تراز انقلاب بیشتر نیاز پیدا می‌کنیم، مطرح کرد: لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات، مطالعات، سنجش و نظارت بر محتواهای هنری نیاز ضروری است که بسیج هنرمندان قدم‌هایی در این حوزه برداشته‌اند.

وی با تأکید بر مهارت‌افزایی هنرمندان در راستای تولید محتوا یادآور شد: محتواهایی که گاهی ارائه‌ می‌شود چون ناظر به نظام مسائل نیست ممکن است در رسیدن به هدف ما را کمک نکند چراکه رسایی و تاثیرگذاری ندارد.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه چون ما می‌خواهیم بر مخاطبان خود تأثیر بگذاریم و راه دیگری به جز زبان هنر و بیان قوی هنرمند پیدا نمی‌کنیم، ابراز کرد: اگر هنرمند را یک رسانه فعال و قوی لحظه‌ای بدانیم سخن گزافی نگفتیم.

امیری بیان کرد: ما نیازمند سیاست‌گذاری نوین، مبتکرانه، خلاقانه و شایسته در روش‌های تولید هنر فاخر هستیم.

وی با بیان اینکه هنر در جهان و در سرزمین‌های مختلف خاستگاه و جایگاه متفاوتی دارد و در سرزمین و ممالک اسلامی به ویژه کشور ما جایگاه متعالی‌تری دارد، تصریح کرد: هدف‌گذاری در این حوزه هنرمندان را سریع‌تر به جایگاه رشد و در خور شأن او خواهد رساند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه جهت‌گری صحیح هنرمندان به خصوص در مشارکت‌های مردمی را مانند صحنه انتخابات که باید یک سوگیری شایسته باشد، نیاز داریم، تاکید کرد: هنرمندان باید در صحنه انتخابات که صحنه خلق بدایع و از ناب‌ترین شیوه‌های مشارکت مدنی و مردمی در سرنوشت خودشان است فعال باشند.

امیری با تأکید بر لزوم گسترش جبهه‌ای هنرمندان گفت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی خوبی در بسیج هنرمندان، اداره کل ارشاد اسلامی و کانون هنرمندان در دست اقدام است که جبهه هنرمندان استان می‌توانند در تهییج افکار عمومی نقش بسزا داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از لوازم رسیدن به یک شور انتخاباتی آگاهانه در بین مردم جبهه‌ای عمل کردن هنرمندان است، گفت: یک مزیت‌های رقابتی را باید تعریف کنیم تا هنرمند را به خلق آثار پیش‌برنده تهییج کند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه از دیگر اتفاقاتی که باید رقم بزنیم جلوگیری از انزوای هنرمندان و عناصر فرهنگی و مومن است که ما اگر به این سمت حرکت کنیم انزوای هنرمندان به همان میزان فاصله مردم از مشارکت ها را رقم خواهد زد، مطرح کرد: استعداد‌های خاص و درخشانی در جوانان خوش‌فکر و انقلابی خود داریم.

امیری با اشاره به اینکه در نظر داریم که بین هنرمندان و مراکز تولید علم ارتباط برقرار کنیم، افزود: در همدان دانشگاه‌های متعددی داریم که به لحاظ قرار گرفتن در جایگاه‌های علمی دارای رتبه و حائز نگاه دانشمندان جهانی و کشوری است که ما در پی این هستیم هنرمندان را با این دانشگاه‌ها پیوند دهیم که منجر به نشست‌های تخصصی مسأله محور می‌شود و آن زمان این هنرمند است که با میدان داری و قدم‌های بلند برداشتن جامعه را به یک نشاط و بالندگی خواهد رساند.

وی افزود: ما این نشاط را لازمه امروز لحظه به لحظه جامعه اسلامی می‌دانیم و برای این موضوع تدوین برنامه‌ها ۵ ساله در دستور کار سازمان بسیج هنرمندان قرار گرفته که منجر به تربیت هنرمندان فاخر و آثار فاخر و تاثیرگذار خواهد شد.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: ما اعتقاد داریم که بلندنظری و بلندپروازی که منجر به بلند همتی می‌شود در هنرمندان همدانی وجود دارد و کافی است یک هنرمند همدانی را در قامت یک اندیشه‌ورز مطرح معرفی کنیم تا بعد ساحت بلند تولیدات او را به تصویر بکشیم و با به تصویر کشیدن اثر خلق شده یک هنرمند بتوانیم جامعه هنرمندان را تحت تاثیر قرار دهیم که دنیا از این شیوه استفاده می‌کند اما ما هنوز در کوچه انتظار با هنرمند دست و پنجه نرم می‌کنیم.

امیری با بیان اینکه یک قصوری در مدیریت پیام هنرمند و سیر تکوینی انتقال پیام در ساختار هنر و هنرمند وجود دارد، تصریح کرد: از اصول پیام هنرمند شناخت و انتخاب مخاطب هنرمند است که در حال حاضر ارتباط تصنعی بین آن‌ها وجود دارد و ما وقتی می‌توانیم موفق شویم که بتوانیم در مدیریت پیام هنرمند به هنرمند ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اتفاقاتی که هنرمندان به عنوان عالی‌ترین رکن تاثیرگذار می‌توانند ورود کنند تامین گفتمان مورد نیاز جامعه است، گفت: شناخت احساسات و توقعات هنرمند کار ما است که باید کارگروه‌های تخصصی به آن بپردازند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه پاسخگو کردن هنر هنرمند از دیگر اصول مدیریت پیام هنرمند است که هنر هنرمند و فهم هنر هنرمند می‌تواند در پاسخگو کردن جامعه نقش به سزایی داشته باشد، گفت: استباط و اعتقاد ما این است که هنر ابزار پاسخگویی خردمندانه است که کمتر به آن توجه شده است؛ گاهی اوقات با یک کار هنری مانند داستان کوتاه، شعر، فیلم کوتاه و … به اندازه ده‌ها جلد کتاب می‌توانیم بر روی مخاطب خود اثر بگذاریم.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر که حوصله مخاطبان ما در فضای مجازی به حداقل زمان ممکن رسیده ما باید بتوانیم در دو دقیقه تاثیرگذار بلندترین فرازهای پیام‌ را منتقل کنیم، ادامه داد: اگر این اتفاق رقم نخورد جاماندگی هنرمند و هنر دست او خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه گاهی برای اینکه پاسخگویی به شبهه یک جوان در فضای مجازی ما باید صدها مقاله، کتاب و نشریه را مطالعه کنیم تا پاسخگو باشیم اما هنرمند با یک کار ابتکاری در زمان کوتاه‌تر می‌تواند این کار را انجام دهد، مطرح کرد: سخن گفتن هنرمند بر اساس منطق و مصالح ملی نیاز ضروری جامعه است که باید هنرمندان را در این حد رشد دهیم که وارد میدان شوند و افکار عمومی را هدایت کند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه امروز الزام به وجود پیام در همه رفتارهای هنرمند جزء لاینفک است، تصریح کرد: همه رفتارهای یک هنرمند پیام است و اگر بگوییم یک هنرمند پیام رسان فرازمانی و مکانی است سخن گزاف نگفتیم.

امیری با بیان اینکه هنر هنرمند و سرمایه او تولید پیام است، تأکید کرد: پیام‌های موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی تاثیرگذار است مانند امام خمینی(ره) که گفتمان مستکبران را می‌شکند و یک گفتمان جدید ارائه می‌دهد پس امام یک هنرمند متعالی برای اسلام است.

وی با بیان اینکه مهندسی پیام یکی از شیوه‌های هنرمندانه هنرمند است که بخش اعظم هنرمندان به آن مجهز هستند که باید به موقع عمل کنند، ادامه داد: شیوه تبلیغ هنرمند خاص است گاهی منبر، گاهی، مداح و گاهی هنرمند از یک صحنه ناب خلق اثر می‌کند که به آن مهندسی پیام می‌گوییم چرا که یک تصویر روشن از یک اتفاق در لحظه آینده مبهم برای مردم روشن می‌کند.
مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امیدآفرینی نیاز جامعه امروز ما است و بارزترین عنصری که می‌تواند این کار حیاتی را انجام دهد هنرمند است، یادآور شد: ما باید هنرمند را از عوام زدگی برحذر بدانیم چراکه یک آفت است که اگر عوام زده شود دیگر نمی‌تواند آنگونه که باید تاثیرگذار باشد.

امیری با تأکید بر اینکه هنرمند باید از رفتارهای بدعت‌گذار به دور باشد چرا که می‌تواند باعث خلق وقایع جدید و نوآوری شود و مردم را به سبک زندگی هوشمندانه هدایت کند، بیان کرد: جامعه هنری نباید به سمت تولید اثر سست و ضعیف برود چرا که هم هنرمند را دچار مخاطره می‌کند و هم فرهنگ اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اجازه دیدن هنر انقلابی داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید از بی‌حرمتی‌ها در جامعه توسط هنرمند جلوگیری شود چرا که تنها قشری که می‌تواند بی‌حرمتی را از چهره اجتماع بزداید هنرمند است که می تواند بلافاصله جای این بی حرمتی با رفتار درست در لحظه اصلاح کند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات با بیان اینکه بزرگترین جبهه مشارکت‌‌پذیر جبهه اسلام است، گفت: اینکه نظام اسلامی به عنوان یک نظام متمدن، فرهنگ‌ساز و تعالی بخش پرچم بزرگ‌ترین مشارکت را در دست دارد یک عطیه الهی است.

امیری با بیان اینکه در جهان معاصر فعلی کشور ما چون حکمرانی اسلامی است این نظام بزرگ‌ترین پرچم‌دار مشارکت مدنی مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و دینی است، عنوان کرد: برای تحقق این مهم می‌توانیم ظرفیت هنرمندان را به میدان بیاوریم اگر دین اسلام بزرگ‌ترین پرچمدار در این حوزه است پس هنرمندان عالی‌ترین عنصر کمک کننده است.

وی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه برای افزایش مشارکت باید ارزش‌ها را در ذهن مردم زنده کنیم، ابراز کرد: اکثر اتفاقات در فضای مجازی اذهان مردم را به سمت سود بیشتر سوق می‌دهد که برای رسیدن به آن ممکن است هر اتفاقی را رقم بزنند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه با بیان داستان گونه حوادث گذشته و ملموس کردن آن برای تکوین ذهنی مردم و نفی اشرافی‌گری می‌تواند به مشارکت مردم کمک کند، یادآور شد: معنای مشارکت اجتماعی رأی دادن به یک کاندیدای خاص نیست بلکه به معنای مشارکت در سرنوشت خود فرد است.

امیری غلبه بر تفکر بیگانگی مردم و ارتقاء وحدت و یکپارچگی مردم با زبان طنز و روایت و داستان باید صورت پذیرد، تأکید کرد: می‌توانیم هوشمندانه بر القای تفکرات دشمن غلبه کنیم که مردم هیچ گاه با انقلاب بیگانه نبوده و نیستند و انقلاب زاییده تفکرات نورانی امام راحل با مردم است.

وی با بیان اینکه سه ضلع اصلی انقلاب رهبری امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب، و ادامه دهنده راه او مقام معظم رهبری و مردم و به علاوه اسلام یک مثلثی است که هیچ وقت از منفک نبوده است، خاطرنشان کرد: تولید آثار پیام آرامش بخش نیاز جامعه است که جامعه هنری به عنوان سکان‌داران آرامش در جامعه مطرح هستند در حوزه مشارکت با آرامش مردم را به یک تحلیل واقعی داده‌ها برسانند و به تفکر وادارند.

مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان با بیان اینکه همدان در تاریخ در همه صحنه‌ها حائز برترین‌ها بوده است چرا که تراز هنرمندانش جهانی است ، گفت: ما به این هنرمندان جهانی در همدان افتخار می‌کنیم و خروجی این اتفاقات را در اختتامیه جشنواره‌های افق‌های روشن که توسط بسیج هنرمندان برگزار می‌شود، می‌بینیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید