کد خبر:51106
پ



مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی از 26 اسفند سال گذشته تا 25 فروردین سالجاری، به 157هزار و 483 مورد در استان همدان رسید.


به گزارش روزانه نیوز،امیرحسین فریبا دوشنبه 27 فروردین گفت: تعداد بازدید مسافران از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا 25 فروردین ۱۴۰۳ به 157هزار و 483 مورد رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته است.


مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در این میان آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید61 هزار و 36 نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید 49هزار و 940 نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید 26هزار و 684 نفر در جایگاه سوم، بازدیدها قرار گرفته است.


امیر حسین فریبا افزود: گنبد علویان در شهر همدان با بازدید5 هزار 402 در رتبه بعدی قرار داشت.


او به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها نیز اشاره کرده و گفت: در این مدت 3 هزار 431 نفر از موزه لطفعلیان ملایر، 1هزار و 841 نفر از ارگ نوشیجان ملایر و 3هزار و208 نفر از موزه تویسرکان و 1هزار و 762 نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان بازدید داشته اند.


امیرحسین فریبا ادامه داد: از موزه شهدا نهاوند 2 هزار و489 نفر، از موزه حمام حاج آقا تراب 2 هزار و671 نفر و موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد 217 نفر بازدید داشته‌اند.


فریبا گفت: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کنند و به مسافران توصیه می‌شود نظر به راه اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیتها در اماکن و موزه‌های استان ازطریق اینترنت بلیتها را خریداری کنند.


او ادامه داد: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز و بوم ارزیابی می‌شود و طبیعتاً اسباب بهره مندی، دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی رابرای بازدیدکنندگان ازاین اماکن فراهم ‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید