کد خبر:47841
پ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت صد درصدی مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این مطالبات 61 هزار و 769 میلیارد ریال بود.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شهرام پرورش در جمع خبرنگاران از پرداخت صد درصدی مطالبات گندمکاران استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی این مطالبات ۶۱ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال است که به طور کامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 410 هزار و 822 تن میزان گندم خریداری شده از استان بود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه درباره کشت کلزا اضافه کرد: تاکنون 2 هزار و 904 هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان است که نسبت به سال پیش رشد دو برابری دارد.

وی با تاکید بر اینکه 19 هزار و 22 کیلوگرم بذر کلزا توزیع شده است یادآور شد: کلزا محصولی استراتژیک است که در تناوب با گندم کشت می‌شود و در الگوی کشت استان تعریف شده است.

پرورش تصریح کرد: شهرستان‌های رزن، تویسرکان و نهاوند بیشترین میزان سطح زیر کشت کلزا در استان را دارند، اگرچه تمام سعی و تلاش ما بر این است میانگین عملکرد این محصول افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سال زارعی گذشته خرید تضمینی محصول کلزا توسط کارخانه روغن‌کشی به عنوان مباشر شرکت غله انجام شد اظهار کرد: امسال نیز بلافاصله زمان برداشت، محل و میزان خرید مشخص خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید