کد خبر:35115
پ

وی با بیان اینکه با افزایش هم افزایی و تعامل سازنده گام برمی‌داریم و گام اول نیز در پوشش همگانی بیمه سلامت است گفت: اجرای کامل طرح نسخ الکترونیک مورد توجه بوده و تقویت عقد قرارداد با پزشکان مختلف در دستور کار است.

به گزارش روزانه نیوز معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران از پوشش ۴۲ میلیون نفری بیمه سلامت در سطح کشور خبر داد.

امروز مراسم تکریم و قدردانی از سعید فرجی مدیرکل سابق بیمه سلامت و معارفه فریبرز نیاستی سرپرست جدید اداره کل بیمه سلامت استان همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات شاخص بیمه سلامت، تسویه مطالبات معوق تمامی دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی است که اجرای این طرح در ۲۶ سال گذشته بی سابقه است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: اقتصاد و بازار برای انجام کار مولفه‌های خاص خود را دارد و باید گفت کار بزرگی در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق افتاده و دولت و مجلس اقدام ارزشمندی را انجام دادند که ۲۵ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران اختصاص یابد.
نیاستی با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، افزود: این بیماران باید در کنار بیماران خاص مورد توجه باشند
معاون برنامه ریزی، مدیریت توسعه و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: به روز شدن پرداختی‌ها و تسویه بدهی های سال گذشته موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت و پرداخت بخشی از مطالبات سال جاری نیز از دیگر اقدامات موثر این بیمه برای خدمت رسانی بهینه به بیمه شدگان است.

وی با اشاره به اینکه دکتر فرجی؛ مدیرکل سابق بیمه سلامت در همدان منشأ خدمات موثر از جمله الکترونیکی شدن نسخ بودند، اظهار کرد: امروز پرچم خدمت به مردم را به دکتر نیاستی دادند که ایشان نیز بیش از یک دهه سابقه و تخصص در امور مالی و پرداخت‌ها دارند و باید گفت رفاقت در بیمه سلامت باعث اقدامات موثری شده که امیدوارم این مهم همواره پاسداشت شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه نباید از کنار اقدامات بزرگ کشور گذر کرد و باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد افزود: اقدام بزرگی در حوزه کرونا در کشور صورت گرفت که تا بیماری مهار شود و این اقدامات را باید به سمع و نظر مردم رساند.
نیاستی با بیان اینکه هر چند طرح الکترونیکی خدمات سلامت در لایه‌های اول است اما اقدام بزرگی بوده که نباید راحت از کنار آن رد شد، عنوان کرد: بروز کردن پرداخت‌ها کار ارزشمندی است چرا که ۱۹ سال در دانشگاه علوم پزشکی بودم و می‌دانم چقدر تلاش می شد که یک ریال برای انجام کار پول تزریق شود.
رنجبران گفت: ۴۲ میلیون بیمه‌شده و در کل ۴۰ هزار مؤسسه پزشکی داریم و تمام پرداختی‌های ما در سال ۱۴۰۰ و بخشی از پرداختی‌های ۱۴۰۱ به لطف دولت انقلاب و مردمیِ سیزدهم به موقع پرداخت شد؛ ۵ میلیون ۴۰۰ هزار نفر “بیمه‌نشده” و به اصطلاح مظلوم و کم‌برخوردار در کشور داریم که هیچ بیمه‌ای ندارند و مستلزم فراهم کردن شرایط مناسب برای آن‌ها هستیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید