کد خبر:34687
پ

به گزارش روزانه نیوز،حسن عروتی‌موفق با تبریک روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی اظهار کرد: سی‌ام فروردین فرصتی است تا از جامعه فرهیخته و تلاشگر علوم آزمایشگاهی قدردانی شود، آنهایی که دیده‌بانان عرصه سلامت هستند و سهمی بسزا در روند پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دارند.

وی به فعالیت آزمایشگاه‌های مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان اشاره کرد و با بیان اینکه در تمام هشت مرکز درمانی تابعه این مجموعه واحد آزمایشگاه فعال است گفت: آزمایشگاه بیمارستان آتیه، پلی‌کلینیک شهبازی و درمانگاه سپهری در همدان، بیمارستان غرضی ملایر، درمانگاه تویسرکان، درمانگاه نهاوند، درمانگاه اسدآباد و درمانگاه رزن آزمایشگاه فعال هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دو واحد آزمایشگاهی بیمارستان آتیه و غرضی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند عنوان کرد: سه واحد پلی کلینیک شهید شهبازی، سپهری و تویسرکان به صورت دو شیفته در صبح و عصر و سه واحد نهاوند، اسدآباد و رزن به صورت تک شیفته صبح به ارائه خدمات می پردازند.

وی با بیان اینکه در این مراکز قریب به ۱۴۰ هزار بیمه‌شده در سال گذشته به صورت رایگان خدمات آزمایشگاهی دریافت کرده‌اند یادآور شد: برای این بیمه‌شدگان ۶۷۷ هزار قلم آزمایش انجام گرفته که به طور متوسط برای هر بیمه شده پنج قلم خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است.

عروتی موفق با تاکید به اینکه در این سال برای ۳۱ هزار و ۸۴۶ بیمار بستری در دو بیمارستان تامین اجتماعی استان بیش از ۶۸ هزار مورد آزمایش انجام گرفته است خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی در استان به غیر از انجام آزمایش‌های معمول در تمام مراکز آزمایش‌های تخصصی تیروئید، هپاتیت، HIV، هموگلوبین A1C و PSA انجام می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی به زودی نهمین آزمایشگاه تامین اجتماعی در همدان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی درمانگاه بهار و واحد آزمایشگاه آن تعداد واحدهای آزمایشگاهی استان به ۹ مورد افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید