کد خبر:35392
پ

به گزارش روزانه نیوز ،راضیه سادات میرمعینی گفت : یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان بیش از ۱۸ سال سن دارند که از این تعداد ۴۶۰ هزار نفر به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند.

وی افزود : از نظر جنسیتی تفاوت چندانی بین آمار مردان و زنان مبتلا به فشار خون بالا نیست، اما آمار فشار خون بالا در بانوان پس از سن یائسگی افزایش یافته و با آمار مردان برابر می‌شود.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد : با این وجود طبق نظر پزشکی قانونی و گواهی فوت صادره از سوی این مجموعه قضایی، ۴۹ درصد از مرگ‌ها در استان همدان ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا است که منجر به سکته قلبی و مغزی و مرگ افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش افراد بالای ۵۰ و ۶۰ سال دچار بیماری قلبی عروقی و فشار خون بالا می‌شدند، اما روز به روز به علت افزایش استرس، سبک زندگی و تغذیه ناسالم و کاهش تحرک افراد، سن مبتلایان به این بیماری کاهش یافت به گونه‌ای که در طرح‌های وزارت بهداشت برای غربالگری جامعه هدف افراد بالای ۱۸ سال تعیین شده است.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت : بعد از شیوع کرونا نیز به علت مبتلا شدن افراد به کرونا، افزایش عوامل خطر بیماری، کاهش تحرک، افزایش استرس و تغذیه نامناسب میزان مبتلایان به فشار خون افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید