کد خبر:34558
پ

به گزارش روزانه نیوز ،‌ حسین آذر تکین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 10 تصفیه‌خانه در استان فعال است و 5 مورد هم در دست احداث قرار دارد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های فعال فاضلاب در شهرهای همدان، تویسرکان، نهاوند، رزن، اسدآباد، ملایر، کبودراهنگ، سرکان و روستاهای ارزانفود و سیمین قرار گرفته است، تصریح کرد: تصفیه‌خانه‌های جدید هم در روستاهای ابرو، یلفان، آبرومند، حسین آباد ناظم و شهر کرفس در حال ساخت است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر راهبری، کنترل فرآیند و بهره برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان مطابق با استانداردهای مصارف صنعتی و کشاورزی در دست انجام است گفت: بر همین اساس، تصفیه‌خانه فاضلاب روستای ارزانفود با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال در زمستان 1400 مورد بهره برداری قرار گرفت.

آذرتکین در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده برای کاهش اثرات کم آبی بر سطح منابع آبی موجود اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا بر اساس توافقات انجام شده، پساب تولید شده در تصفیه خانه فاضلاب همدان به حجم 12 میلیون مترمکعب در سال به نیروگاه شهید مفتح همدان در حال انتقال است.

وی تصریح کرد: با تلاش همکاران ما 630 هزار متر مکعب در سال از این پساب به صنایع پتروشیمی هگمتانه در حال انتقال است که این اقدام تاکنون منجر به کاهش برداشت منابع آب زیرزمینی و به تبع آن کاهش اثرات منفی زیست محیطی در سال‌های آتی خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه خرید تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان با صرف قریب به 40 میلیارد ریال اعتبار در سال 1400 عملیاتی شد، عنوان کرد: تجهیزات الکترومکانیکال خریداری شده تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تویسرکان نیز با صرف 25 میلیارد ریال در حال انجام است.

آذر تکین به انجام کانال پساب خروجی و خط بای‌پس تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نهاوند با اعتبار 4.2 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: اصلاح بخشی از دیوار تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رزن نیز با اعتباری بالغ بر 1.9 میلیارد ریال نیز در دست انجام است.

وی نصب و راه‌اندازی واحد دانه‌گیر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای اسدآباد و تویسرکان را نیز از مجموع اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان در سالی که گذشت عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید