کد خبر:50688
پ

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان از اجرای ۷ طرح نوروزی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، صلح میرزایی در تشریح این خبر اظهار داشت: با ابلاغ برنامه های طرح نوروزی در استان ۷ طرح مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت، مرهم زائر، پویش بشردوستی، پویش هلال رحمت، نیابت و داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی افزود: طرح پویش هلال رحمت با هدف حمایت از معیشت اقشار نیازمند آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه و تامین بخشی از اقلام اساسی و مواد غذایی مورد نیاز این خانوارها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت می پذیرد که از ابتدای طرح تا کنون تعداد ۷۰۳ سبد توزیع شده است.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان اشاره کرد: طرح مروجین سلامت که در چهارشنبه اخر سال با هدف کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری و ارائه مشاوره و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان و توزیع بروشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با بهره مندی ۸۷۲۳ نفر صورت پذیرفت.

میرزایی بیان کرد: اجرای طرح پویش بشردوستی با جمع آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی جهت سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات که با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی به صورت حضوری و غیر حضوری می‌باشد.

به گفته وی، طرح مرهم زائر برای سومین سال متوالی اجرا می شود که از طریق فراخوان عمومی جمع آوری کمک‌های نقدی و دارویی عموم مردم و شرکت های دارویی برای زائرین حسینی صورت می پذیرد.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان همدان گفت: طرح نیابت که در آن داوطلبان علاقمند در ایام مختلف با مراجعه به سرای سالمندان و یا منازل شخصی به سالمندان نیازمند و آنانی که تنها زندگی می‌کنند و خانواده های معظم شهدا خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی ارائه می‌کنند که این طرح موجب شد تا سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب جایزه توسعه داوطلبان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شد.

میرزایی در پایان اجرای طرح پایش و غربالگری سلامت که با برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت در جوار پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات و جوانان، کنترل فشار خون، قند خون و نیز نوار قلب و ضربان قلب از مسافرین انجام خواهد شد.

گفتنی است صلح میرزایی از همکاری پزشکان، خیرین، داوطلبان و همچنین کارکنان خدوم معاونت داوطلبان در اجرای طرح‌های نوروزی معاونت داوطلبان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید