کد خبر:43525
پ

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ۲۴ اردیبهشت ماه در همدان برگزار می‌شود گفت: ۱۵ اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، جواد محقق با بیان اینکه این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا علیه‌السلام و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اين جشنواره در دو بخش شعر «كودك» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی؛ برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا علیه‌السلام؛ مناقب، صفات و فضایل آن حضرت؛ کرامات ایشان و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰۵ اثر از شاعران استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: ارزیابی اشعار بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار آغاز شده و در هر بخش (کودک و نوجوان) سه نفر به عنوان برگزیده و سه نفر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.


محقق از برنامه ریزی برای اجرای بخش‌های جنبی جشنواره هم خبر داد و گفت: در حاشیه مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی با حضور اساتید شعر کودک و نوجوان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.


محقق برگزاری نمایشگاه هنری، اجرای نمایش و نقالی، رونمایی از کتاب و… را از دیگر برنامه‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی همدان برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید