کد خبر:34065
پ

دبیر دومین پویش کودکان سایبری از برگزاری دومین پویش مردمی کودکان سایبری با رویکردهای پیشگیرانه پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

به گزارش روزنفت سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از برگزاری دومین پویش مردمی کودکان سایبری با رویکردهای پیشگیرانه پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که کودکان آن اغلب بیشتر از نسل بزرگتر با اینترنت آشنا هستند به همین منظور بسیار مهم است که به والدین و معلمان کمک شود تا مسائل و نقشی که می‌توانند در ایمن نگه داشتن کودکان آنلاین داشته باشند را درک کنند.

وی گفت: پویش مردمی کودکان سایبری در واقع فراخوانی برای همه سیاست‌گذاران، تنظیم‌کننده‌ها و تولیدکنندگان در بخش های فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات به منظور اجرای سیاست‌ها و استراتژی‌هایی است که از کودکان در فضای مجازی محافظت می‌کند و دسترسی ایمن کودکان به منابع آنلاین را ارتقا می‌دهد بنابراین دستاورد این پویش نه تنها به مستحکم شدن بنیاد خانواده‌ها کمک می‌کند بلکه به ایجاد یک جامعه اطلاعاتی فراگیرتر منجر می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن اشاره به عدم توانایی برخی خانواده‌ها در مواجهه با محتواهای خطرناک و نامناسب که فرزندانشان را هدف قرار داده اظهار داشت: خانواده‌ها نباید کودکان خود را در فضای مجازی تنها بگذارند به همین منظور باید نسبت به یادگیری و ارتقاء دانش سایبری خود اقدام کنند.

وی گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌ها پرداخته خواهد شد.

سرهنگ رجبی در ادامه به اهداف کلیدی پویش اشاره کرد و گفت: شناسایی خطرات برای کودکان در فضای مجازی و بهبود روند آگاهی از خطرات و همچنین توسعه رسانه‌های پیشگیرانه برای کمک به حداقل رساندن خطرات و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در به کارگیری آنها از جمله اهداف کلیدی این پویش است. صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids و کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata به عنوان یک مرجع کامل در این زمینه عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید