کد خبر:41018
پ

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح و راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، الهه عزتی پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز ناباروری سطح ۲ به پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری به منظور صیانت از جمعیت و فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت در شهرستان برای نخستین بار راه اندازی و در دهه فجر افتتاح خواهد شد ضمن اینکه پزشک مربوطه آن در حال طی کردن آموزش سه ماهه خود است.

وی در ادامه با اشاره به معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تصریح کرد: امسال این معاونت نیروهای بهورز بسیاری را تربیت کرده‌ که حدود ۲۰ بهورز پس از پایان دوره‌های آموزشی خود به سیستم دانشکده تزریق و کمبود بهورز دانشکده مرتفع خواهد شد.

عزتی در رابطه با معاونت آموزش و تحقیقات و فناوری و فرهنگی دانشکده نیز تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای ۲۶۶ دانشجو در سه رشته فوریت‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی بوده که توسعه و افزایش رشته های این دانشکده از جمله کارشناسی فوریت‌های پزشکی در برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: در این معاونت اقدامات بسیاری انجام شده که ارتقاء و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشکده، توسعه رشته‌ها و توسعه فضای فیزیکی و آموزشی را می‌توان از اقدامات مهم این معاونت برشمرد.

عزتی همچنین با اشاره به معاونت درمان نیز یادآور شد: بیمارستان قائم(عج) اسدآباد دارای ۱۲۸ تختخواب بوده که برای شهرستان یک بیمارستان جنرال محسوب می‌شود؛ این معاونت نیز در جذب نیروهای انسانی متخصص و جذب پزشکان متخصص، توسعه فضای بیمارستان و افزایش وام بیماران صعب العلاج و پیگیری برای راه اندازی نخستین مرکز درمان ناباروری از نقش موثری برخودار بوده است.

وی در رابطه با معاونت توسعه دانشکده هم گفت: در جهت افزایش اعتبارات توسط معاونت توسعه دانشکده اتفاقات خوبی افتاده و ارتقای پروژه های عمرانی، بازسازی ساختمان های فرسوده و نوسازی ساختمان ها در حال پیگیری و انجام هستند.

عزتی ادامه داد: توسط معاونت توسعه جذب‌های خوبی در قالب نیروی انسانی پرستار، اتاق عمل ها و ریکاوری انجام شده است ضمن اینکه تامین فضای فیزیکی در ارائه خدمات را نیز معاونت توسعه برعهده دارد.

وی با اشاره به مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مطرح کرد: یک کمبود کشوری دارو داریم که مدیریت با مکاتباتی که با وزارتخانه دارد، مقداری از کمبودها در زمینه آنتی بیوتیک مرتفع شده است.

عزتی تصریح کرد: علاوه بر آن، بازدید مستمر و زیادی را از داروخانه‌ها و عطاری های سطح شهرستان مدیریت غذا و دارو دارند و مراکز غیرقانونی که مشغول ارائه خدمات غیرقانونی هستند، توسط این مدیریت پلمب می شود.

وی در رابطه با اورژانس پیش بیمارستانی نیز گفت: طی چند ماه آینده اورژانس پیش بیمارستانی پیرملو افتتاح خواهد شد که کارهای آن در حال انجام است و با رایزنی انجام شده پیمانکار ظرف چند ماه آینده این پروژه را برای افتتاح و آغاز فعالیت تحویل خواهد داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه از رشد بیش از ۲۰ برابری تسهیلات اختصاص داده شده به بیماران خاص و صعب العلاج این شهرستان نسبت به سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: فرآیند اعطای تسهیلات به بیماران خاص از سال ۹۹ آغاز شده که در این سال سهمیه اعتبارات افزون بر ۴۳۳ میلیون تومان، در سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۲۰ برابری، ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

عزتی یادآور شد: به منظور حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان اسدآباد همشهریان مبتلا به هموفیلی، تالاسمی ماژور، اوتیسم، بال پروانه‌ای، CF، ام اس، SMA، دیالیز، پیوندی و انواع سرطان‌های در حال درمان و همچنین زوجین نابارور در حال درمان با دریافت معرفی نامه از دانشکده علوم پزشکی به بانک عامل معرفی شده و به آنها تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی چهار درصد اعطاء می‌شود که تاکنون در این رابطه ۳۶۰ خانوار اسدآبادی از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

۲۵ درصد کل ابنیه بهداشت اسدآباد تخریب و بازسازی می‌شود

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: ۲۵ درصد کل ابنیه بهداشت شهرستان اسدآباد در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده تخریب و بازسازی و ۲۰ درصد ابنیه بهداشتی تعمیرات اساسی خواهند شد.

بابک صفرزاده‌خوشابی اظهار کرد: معاونت بهداشتی با ۸۰ ابنیه بهداشتی تمامی روستاهای مختلف این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ۱۲ روستای منتخب دارای مراکز جامع خدمات سلامت هستیم و هیچ یک از مراکز بهداشتی شهری و روستایی این شهرستان خالی از پزشک نیست.

وی تعداد پرسنل بهورز این شهرستان را ۸۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: دارای ۳۰ نفر کمبود بهورز بودیم که با رایزنی های انجام شده موفق شدیم ۲۰ نیرو بهورز جایگزین بگیریم که آموزش این نیروها حدود دو سال طول خواهد کشید که امیدواریم با جذب این نیروها، کمبود نیروی بهورز دانشکده مرتفع شود.

صفرزاده‌خوشابی در رابطه با وضعیت انبار دارویی واکسن کرونا شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر در انبار دارای مقادیر بسیاری واکسن کرونا هستیم و آمادگی ارائه واکسن را حداقل تا شش ماه آینده و حتی بیشتر داریم.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در منطقه اسدآباد حتی عشایر عدد قابل قبولی است،خاطر نشان کرد: در شهرستان اسدآباد در دز اول و دوم بالای ۹۰ درصد و دز سوم بالای ۸۰ درصد به پوشش همگانی رسیدیم ضمن اینکه به افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود واکسن یادآور دوم را حتما تزریق کنند.

صفرزاده خوشابی با اشاره به اینکه برنامه های معاونت بهداشت تحت چهار دفتر از جمله دفتر سلامت جمعیت، خانواده و فرزندآوری ارائه می‌شود، گفت: دفتر سلامت جمعیت روزانه پنج کلاس آموزش فرزندآوری در حال برگزاری دارد.

وی افزود: دفتر سلامت محیط و کار هم با تحت پوشش قرار دادن حدود ۲۰۰۰ کارگاه و کارخانه و کارگاه های کوچک و مراکز کوچک توزیع غذا با بازرسی لازم به سلامت کارگران و سلامت محصولات غذایی که به دست مردم می رسد، رسیدگی می‌کند.

وی دفتر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها را از دیگر دفاتر تحت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد دانست و اظهار کرد: بازسازی و نوسازی ابنیه شهرستان تقدیر لازم را از نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به منظور جذب اعتبار لازم داریم.

۲۲۶ دانشجوی در حال تحصیل در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد

معاون آموزش، تحقیقات، فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم از ۲۲۶ دانشجوی در حال تحصیل و ۱۷ عضو هیات علمی در این دانشکده خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای سه رشته تحصیلی فوریت‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی بوده که افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی دانشکده در دست پیگیری است.

دکتر مجید براتی با بیان اینکه توسعه رشته‌های تحصیلی دانشکده نیازمند اصلاح فضای فیزیکی و ساختار فضاست، اظهار کرد: رشته‌های کارشناسی مامایی در راستای صیانت از جمعیت،فناوری اطلاعات سلامت و کارشناسی فوریت‌های پزشکی از جمله رشته‌های تحصیلی در حال پیگیری و اخذ مجوز برای افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشکده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیریم در سال آینده کارشناسی فوریت‌های پزشکی را به رشته های تحصیلی این دانشکده اضافه کنیم، خاطرنشان کرد: با پیگیری لازم توسط این‌ معاونت واحد مرکز آزمون الکترونیک دانشکده و نیز دپارتمان آموزشی بیمارستان قائم(عج) را راه اندازی کردیم.

براتی در ادامه گفت: در چند وقت اخیر با پیگیری لازم سالن مهارت های بالینی دانشکده توسعه داده شد و تجهیزات مناسب و تجهیزات آموزشی آن راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه پیگیریم کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده با اخذ مجوز لازم راه اندازی شود، تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌های دانشکده و به روزرسانی کتاب‌ها، برگزاری مراسم های مختلف، مسابقات ورزشی، برنامه های فرهنگی مختلف، اصلاح آیین نامه های پژوهشی، کرسی تلاوت قرآن کریم، بازبینی آیین نامه‌های دانشجویان، تجلیل از پرستاران، تجلیل از دانشجویان، برگزاری اردوهای جهادی، اردوهای فرهنگی و سیاحتی و برگزاری نشست های هم اندیشی از جمله اقدامات انجام شده توسط این معاونت بوده است.

براتی با بیان اینکه به تازگی موفق شدیم رتبه دانشکده را در بین ۱۶ دانشکده علوم پزشکی سطح کشور به ۱۰ ارتقاء دهیم، گفت: در حوزه دانشجویی در تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی حدود ۲۰ درصد ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دختران این دانشکده افزایش یافته است.

راه‌اندازی مرکز خونگیری اسدآباد در آینده نزدیک


معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح و راه اندازی مرکز خونگیری این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دحامد صفاری اظهار کرد: با بازدید کارشناسان سازمان انتقال خون کشور مکان این مرکز در محل ستاد دانشکده با اتاق‌هایی شامل اتاق انتظار، پذیرش، اتاق پزشک، اتاق خونگیری و ریکاوری آماده شده و پیگیری جذب تجهیزات تخصصی مرکز از طریق سازمان انتقال خون و پیگیری تهیه تجهیزات عمومی و اداری از معاونت توسعه انجام گرفته است.

صفاری همچنین با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ شهرستان اسدآباد در بیمارستان قائم(عج) برای انجام درمان ناباروری زوجین در دهه مبارک فجر امسال تصریح کرد: معرفی پزشک متخصص زنان برای آموزش دوره های مربوط به درمان ناباروری در وزارتخانه انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه ماه سوم امسال آماده‌سازی هفت باب واحد مسکونی برای استقرار پزشکان متخصص جدیدالورود با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان در حداقل زمان ممکن در ۷۲ ساعت برای نخستین بار با همکاری معاونت توسعه به انجام رسید، خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز MMT دولتی شهرستان در دست پیگیری بوده و اقدامات مربوط به اخذ مجوز از وزارت متبوع با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شهرستانی مربوطه در این‌باره انجام گرفته است.

صفاری همچنین از اخذ موافقت اصولی احداث بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمومنین(ع) این شهرستان از وزارت متبوع پس از دوسال پیگیری خبر داد و گفت: در سه ماه سوم امسال در موارد اقدامات سرپایی انجام شده در بیمارستان قائم(عج) شهرستان طبق بسته خدمتی ۳۸۰ میلیون ریال تخفیفات به بیماران خاص این شهرستان ارائه شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی اسدآباد همچنین پیگیری خرید داروهای بیماران خاص به ویژه بیماران پیوندی توسط مدیریت غذا و دارو و کارشناس بیماران خاص این معاونت از سازمان غذا و داروی کشور و ستاد معاونت درمان وزارت متبوع با تشکیل سه جلسه در سطح وزارت بهداشت را از جمله اقدامات دیگر این معاونت برشمرد و افزود: با رایزنی های انجام شده مبلغ وام برای ارائه تسهیلات به بیماران خاص، صعب العلاج، سرطانی و زوجین نابارور این شهرستان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته بوده است.

صفاری در ادامه گفت: با توجه به اتمام طرح اغلب متخصصان در رشته‌های اصلی نظیر بیهوشی جراحی، ارتوپدی و … به علت مزایای قانونی کرونا برای پزشکان طرحی از تیرماه سال جاری، جذب متخصص قراردادی به صورت حق الزحمه ای از تیرماه تا شهریورماه در رشته های اصلی و سپس با رایزنی‌های انجام شده با وزارت برای جذب متخصصان به صورت طرح موقت، از مهرماه تا پایان آذرماه، سعی شده است در هیچ زمانی به جز مقطع اول دوره زمانی فوق بیمارستان شهرستان از پزشک متخصص خالی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: با جذب متخصصان طرح موقت برای دانشکده علوم پزشکی شهرستان توسط معاونت درمان دانشکده و تکمیل کادر پزشکی در اغلب رشته های اصلی و بی نیازی از قرارداد با پزشکان حق الزحمه‌ای حدود پنج میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال صرفه جویی ارزی انجام شد.

وی همچنین با اشاره به درخواست ۲۴ متخصص طرحی برای دانشکده در اعلام نیاز سال‌جاری برای تکمیل کادر پزشکی بیمارستان و جذب ۱۲ پزشک متخصص در سه ماه سوم امسال بیان کرد: جذب پزشک متخصص پوست، افزایش تعداد پزشکان ارتوپد از یک پزشک به سه پزشک، جذب ۱۰ نیروی طرحی پرستار و هوشبری، جذب سه نیروی طرحی در آزمایشگاه، تشکیل جلسه پیگیری حضور پزشک قانونی در شهرستان از سازمان پزشکی قانونی استان، پیگیری جذب پزشک متخصص طب سنتی، پیگیری جذب پزشک فوق تخصص ریه در سال جاری و قول مساعد وزارت متبوع برای معرفی پزشک فوق تخصص در رشته های گوارش و روماتولوژی از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت در سه ماه سوم امسال بوده است.

صفاری با بیان اینکه تاکنون ۵۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف برای شهرستان جذب شده است، گفت: امسال در رابطه با جذب پزشک متخصص برای شهرستان سال استثنایی بود و جذب پزشک متخصص برای درمانگاه و کلینیک های شهرستان افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: راه اندازی و ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی برای نخستین بار در سطح شهرستان، کسب رتبه سوم پویایی و دقت در نظارت بر مراکز درمانی در بین دانشکده های کل کشور، انجام معاینات شغلی پرسنل با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیون تومان برای پرسنل بیمارستان قائم(عج)، اخذ تاییدیه ایمنی مربوط به آتش نشانی بیمارستان با اجرای طرح‌های مربوط به اطفاء حریق بعد از دو سال پیگیری، خرید و استقرار دو دستگاه فتوتراپی اینتنسیو در بیمارستان، انجام تعمیرات اساسی موتورخانه با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان، خریداری تجهیزات کار درمانی با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان، خریداری تجهیزات فیزیوتراپی با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان، خریداری تورنیکت اتاق عمل با اعتبار ۵۳ میلیون تومان، خریداری کپسول هلیوم MRI با اعتبار ۲۱ میلیون تومان و خرید تجهیزات اداری مرکز درمان ناباروری را می توان از جمله دیگر اقدامات انجام شده این معاونت در سه ماه گذشته برشمرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد همچنین از افزایش ۳۵ درصدی تعداد ویزیت متخصصان در کلینیک تخصصی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: اخذ مجوز و عقد تفاهم نامه بی خطرسازی پسماند عفونی سازمان نظام پزشکی (مطب ها و مکان های خصوصی) شهرستان در دست پیگیری است.

صفاری یادآور شد: افزایش فعالیت پزشک متخصص ارتوپد کلینیک از دو روز به پنج روز در هفته، فعال شدن کلینیک قلب در شیفت عصر در سه روز در هفته و تعداد ویزیت ۳۰ بیمار در هر شیفت، تشکیل کارگروه کاهش کسورات در سطح بیمارستان و رفع ایرادات و اشکالات مربوطه و کاهش درصد کسورات پرونده ها را از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت طی مدت فوق می‌توان برشمرد.

وی در ادامه اظهار کرد: طی بررسی های به عمل آمده افزون بر ۲۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از مطالبات سال ۱۴۰۰ که به علت عدم درخواست از سازمان بیمه سلامت اخذ نشده بود، احصاء و به سیستم بازگردانده شد.

صفاری نصب دو دستگاه کیوسک خودپرداز در بیمارستان قائم(عج) برای تسریع در فرآیند ارائه خدمات به بیماران، پیگیری و نصب کارتخوان در تمامی واحدهای سرپایی بیمارستان برای سهولت پرداخت قبض مراجعان، خریداری کپسول اطفاء حریق با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیون تومان، خریداری هود و سیلر کاترCSSD با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیون تومان، پیگیری دریافت تجهیزاتی نظیر آنالایزر، سل کانتر و CAMPRESSOR CHEST از محل وام بانک جهانی پروژه تجهیزات ICERP را از دیگر اقدامات انجام شده در سه ماه سوم امسال دانست و گفت: تجهیزات مورد نیاز فیزیوتراپی و کار درمانی خریداری شده و به زودی توسط معاونت این دانشکده راه اندازی می‌شود.

صفاری در پایان از پیگیری ایجاد بخش VIP در بیمارستان قائم(عج) شهرستان خبر داد و گفت: انجام تعمیرات و استانداردسازی بخش دیالیز، ایجاد و احداث بخش CCU استاندارد، استقرار کلینیک ویژه به صورت مستقل و حضور پزشکان متخصص در کلینیک مذکور برای ارائه خدمات و ایجاد بخش تصویربرداری دندان برای استقرار دستگاه گرافی OPG با توجه به خرید دستگاه نیز برای این دانشکده در دست پیگیری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید