کد خبر:51215
پ


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش 17 هزار و 880 مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در این استان خبر داد و گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت است که باتوجه به اهمیت آن از تمام ابعاد مورد توجه قرار گرفته است.


به گزارش روزانه نیوز، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: تا پایان سال 1401 حجم مخازن روستایی در استان همدان 143 هزار و 631 متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاهای استان در سال 1402 این عدد به 161 هزار و 511 متر مکعب رسیده است.


بختیاری‌فر با بیان اینکه در سال گذشته 32 باب مخزن در مناطق روستایی استان احداث شده است، تصریح کرد: تعداد مخازن آب روستایی استان تا پایان سال 1402 به 1107 باب رسید.


وی ادامه داد: بیشترین مخازن روستایی احداث شده در سال قبل مربوط به شهرستان کبودراهنگ با 12 باب مخزن به ظرفیت 2400 مترمکعب بوده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم و روستایی استان، عنوان کرد: برای ساخت این مخازن در سال گذشته هزار میلیارد ریال هزینه شده است.


بختیاری‌فر در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و پایدار در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب مناطق روستایی، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در سایر روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید