کد خبر:50611
پ

فرماندار همدان اعلام کرد: نمایندگان کاندیداهای حاضر در شعب اخذ رای حتی یک مورد شکایت از فرایند انتخابات نداشتند که نشان دهنده سلامت انتخابات است.



به گزارش روزانه نیوز، مسلم مخفی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بازشماری آرا برخی صندوق های رأی در همدان اظهار داشت: در شهرستان همدان 5 هزار نفر برگزار کننده انتخابات بودند که مهمترین شاخصه انتخابات در حوزه انتخابیه همدان نظم و قانون مداری بود.

به گفته وی، قانون مداری از همان ابتدای شروع انتخابات تا در همه مراحل دیده می‌شد. از این رو از نظر ما قانون فصل الخطاب بوده و در اتفاقات اخیر نیز قانون را مد نظر قرار دادیم و بر آن پافشاری کردیم.


فرماندار همدان خاطر نشان کرد: در بحث تخلفات با کسی مماشات نکردیم ودر حال حاضر 15 پرونده تخلفات انتخاباتی در سطح استان توسط دستگاه قضا در حال بررسی است.

مخفی در خصوص بررسی شکایت نامزدها اذعان داشت: طبق قانون موظف هستیم تا 48 ساعت پس از انتخابات به شکایات رسیدگی کنیم که بر این اساس به جز یک درخواست از آقای فلاحی شکایتی نداشتیم که البته این درخواست از نظر عضو حقوق دان رد شد چرا که باید اسناد مورد نظر و دلایل کافی ارائه می شد.


وی با اشاره به باز شماری آرا صندوق ها گفت: بازشماری آرای صندوق ها بر اساس قانون عمل کردیم و در روند اجرای آن نیز براساس قانون عمل شد.

فرماندار همدان افزود: براساس قانون و نامه هییت مرکزی نظارت، 19 صندوق در همدان بازشماری شد که پس از آن اعضای هیئت اجرایی و نظارت سلامت انتخابات را تایید کردند البته در این بازشماری تغییرات جزئی وجود داشت که در نتیجه انتخابات اثری نداشت.


مخفی افزود: به دنبال بازشماری ۱۹ صندوق اخذ رای تغییرات جزیی داشتیم که ۱۶ رای به آرای حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، ۵۸ رای به عباس صوفی و پنج رای به آرای حمیدرضا حاج بابایی افزوده شد.

گفتنی است: ۹۳ داوطلب نمایندگی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین برای تصدی ۲ کرسی خانه ملت به رقابت پرداختند و پنج هزار نفر در ۳۲۰ شعبه کار برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند. ۲۰۶ هزار و ۵۷۶ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در انتخابات شرکت کردند که ۱۷۷ هزار و ۱۳۲ رای صحیح و مابقی باطله، ناخوانا و سفید بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید