کد خبر:50394
پ

نتایج انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان مشخص و اعلام شد.

براساس اعلام هیات های اجرایی انتخابات، آیت الله شعبانی با کسب ۳۲۵ هزار و ۶۹۵ رای و آیت الله موسوی با کسب ۲۳۵ هزار و پنج رای به ترتیب منتخبان اول و دوم مردم استان همدان در مجلس خبرگان شدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در حوزه انتخابیه همدان “حمیدرضا حاجی بابایی” با ۵۸ و ۳۴۹ هزار رای به عنوان نفر اول و “عباس صوفی” با ۴۷ هزار و ۹۳۴ هزار رای به ترتیب به عنوان نفر اول و دوم منتخب حوزه همدان و فامنین انتخاب شده اند.

ملایر، حجت الاسلام “احد آزادیخواه” با کسب ۲۲ هزار و ۸۹۷ رای به عنوان نفر اول به عنوان منتخب مردم در این حوزه انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه ملایر انتخابات بین “احمد آریایی نژاد” و “حسین احمدی” به ترتیب با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی و حسین احمدی با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی به مرحله دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، “فتح الله توسلی” با ۳۸ هزار و ۱۹۵ رای ماخوذه به عنوان منتخب مردم برگزیده شد.

“اکبررنجبرزاده” با ۱۶ هزار و ۷۰۹ کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه اسدآباد برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه تویسرکان “محمد مهدی مفتح” با کسب ۱۰ هزار و ۳۹۲ رای ماخوذه بار دیگر به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه انتخاب شد.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز “علیرضا نثاری” با ۱۸ هزار و ۴۴۶ رای ماخوذه به عنوان منتخب مردم انتخاب و حایز بیشترین آرا شد.

در حوزه انتخابیه رزن و درگزین نیز سید”ابوالحسن مصطفوی” با کسب ۱۶ هزار و ۲۸ به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس دوازدهم شورای اسلامی انتخاب شد.

۲۹۹ نامزد از هفت حوزه انتخابیه در استان همدان برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

حوزه های انتخابیه همدان-فامنین و ملایر هرکدام ۲ نماینده و حوزه های انتخابیه نهاوند،اسدآباد، تویسرکان، بهار و کبودرآهنگ، رزن و درگزین نیز هرکدام دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید