کد خبر:50584
پ

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه افزون بر۶هزار ساعت برنامه فرهنگی در رویداد عید تا عید در استان همدان برپا می شود.


به گزارش روزانه نیوز، علی خاکسار در توضیح برنامه‌های این استان برای میزبانی بهتر از گردشگران گفت: در نوروز پیش رو بیش از۵۰ برنامه نوروزگاهی در همدان و ۷۸ برنامه نوروزگاهی در دیگر نقاط استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.


وی افزود: ظرفیت اسکان استان ۶۶۰۰ نفر است که با احتساب اقامتگاه‌های غیر رسمی و اضطراری به بیش از ۲۱ هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.


معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تعداد کیوسک‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی و راهنمای مسافر در مبادی ورودی استان را ۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۵ هزار نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی چاپ شده در این اماکن توزیع خواهد شد.


خاکسار با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی از مراکز خدماتی، اماکن و اقامتگاه‌های گردشگری استان در راستای رضایتمندی گردشگران نوروزی گفت: در این خصوص ۳۵۰ ناظر از بازرسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی کار نظارت را به انجام خواهند رساند.


وی ادامه داد: در نوروز امسال بیش از ۳۵ سفره هفت سین در مبادی ورودی و ترمینال‌ها جانمایی شده و ۱۳ نمایشگاه و بازارچه مخصوص عرضه صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان ایجاد خواهد شد که در ۱۴۰ غرفه ایجاد شده در این نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات استان به گردشگران ارائه می‌شود.


معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۵۲ مجتمع خدماتی و پذیرایی بین راهی، ۱۳۰ جایگاه دائمی توزیع سوخت، ۵۵ مسجد فعال و۲۰ مکان موقت برپایی نماز، ۱۱۹ سرویس بهداشتی ثابت و دائمی و ۱۰ حمام عمومی در سطح استان به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.


خاکسار به اقدامات شاخص در سطح استان در آستانه نوروز اشاره کرده و گفت: برنامه ریزی برای طرح های ایمنی جاده ای با اجرای کمپین 30-60 در 15 نقطه استان، تجهیز و آماده سازی 170 سرویس بهداشتی در سطح استان ، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام پیش رو در اماکان تاریخی مانند تپه هگمتانه و دو کاروانسرای ثبت جهانی تاج آباد و فرسفج، برپایی ویژه برنامه‌ای افطار گردشگران همراه با مراسم‌های شاد و مولودی 15ماه رمضان تولد امام حسن (ع)، ارسال پیامک به گردشگران همراه با لینک اپلیکیشن معرفی همدان و راه‌اندازی رادیو گردشگری صدا و سیمای مرکز همدان از جمله برنامه‌های این اداره‌کل و دستگاههای مرتبط در ستاد خدمات سفر استان همدان است.


وی گفت: برپایی مراسم‌های فرهنگی شاد شبانه برای گردشگران، برپایی ایستگاه صلواتی در محل موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای افطار، استقرار راهنمایان عفاف و حجاب اسلامی در محل موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان و بکارگیری افزون بر60 نفر راهنمای گردشگری در جاذبه‌های گردشگری در طول ایام طرح نوروزی و برگزاری جلسه با تاسیسات گردشگری در خصوص عفاف و حجاب و برگزاری 200 عنوان برنامه افزون بر 6000هزار ساعت برنامه فرهنگی در رویداد عید تا عید از دیگر برنامه‌های استان همدان است.


معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: آماده‌سازی موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در استان شامل نظافت، گل کاری، نقاشی و چیدمان سفره های هفت سین، استفاده از تکنولوژی های جدید در موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نظیر تکنولوژی vr و ir در هگمتانه و برگزاری تورهای همدان گردی با مشارکت تشکل‌های گردشگری و هماهنگی برای فعالیت تعدادی از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی برای فعالیت در ایام ماه مبارک و ارائه خدمات به مسافران با رعایت شئونات این ماه از دیگر اقدامات شاخص همدان در نوروز پیش‌رو است.

گفتنی است، هر ساله در آستانه نوروز همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، میزبان مسافران نوروزی است. اماکن دیدنی همدان همچون آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و گنبد علویان شهرهای جهانی لالجین و ملایر، غارشگفت انگیز علیصدر و دیگر شهرستانهای استان هرساله میزبان تعداد بیشماری از گردشگران نوروزی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید