کد خبر:49929
پ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۲۰۶ طرح در حوزه برق رسانی با اعتبار بیش از چهار هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر در سراسر استان بهره‌برداری می‌ رسد.

علی سهرابی‌بیدار روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: این تعداد طرح از هفته دولت تاکنون اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: ۵۹ طرح در شهرستان همدان با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و ۱۲ طرح نیز با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در شهرستان اسدآباد به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

سهرابی بیدار ادامه داد: همزمان با دهه فجر ۹ پروژه در شهرستان تویسرکان، ۶ پروژه در شهرستان درگزین، ۱۱ پروژه در شهرستان کبودرآهنگ، ۳۸ پروژه در شهرستان ملایر، هشت پروژه در شهرستان نهاوند، ۳۰ پروژه در شهرستان رزن، ۱۶ پروژه در شهرستان بهار و ۱۶ پروژه در شهرستان فامنین اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی ۳۰ طرح با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال در این روزهای مبارک در استان همدان خبر داد و گفت: در شهرستان همدان عملیات اجرایی چهار پروژه با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف پروژه‌هایی در استان افتتاح شده است عنوان کرد: در حوزه توسعه شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی ۱۶ پروژه با اعتبار ۲۹۰ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال و در حوزه نیرورسانی ۱۳ طرح با اعتبار بیش از ۹۲۳ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۳۱ پروژه اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط شهری گفت: ۱۰ پروژه نصب و تعویض لوازم اندازه‌گیری، ۴۵ پروژه اصلاح و نصب پست‌های هوایی، هشت پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار و ۹ پروژه بهینه‌سازی روشنایی معابر به بهره‌برداری رسیده است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: هم اینک استان همدان ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ مشترک برق دارد که این تعداد ابتدای انقلاب ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۷ هزار مشترک برق در استان اضافه شده و توسعه‌ خوبی در دولت مردمی داشته است، گفت: در بخش انرژی امسال سه هزار و ۷۲۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی تحویل مشترکان شده است که تا پایان سال به بیش از چهار هزار میلیون کیلووات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه هم‌اینک طول شبکه فشار ضعیف و متوسط استان همدان ۲۰ هزار کیلومتر است افزود: این میزان در ابتدای انقلاب ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بود.

سهرابی‌بیدار افزود: شبکه توزیع نیروی برق استان همدان تعداد ۱۸ هزار و ۷۷۲ ترانسفورماتور دارد که این میزان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۷ هزار و ۵۰۱ ترانسفورماتور بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد فیدر ۲۰ کیلووات ۵۰ مورد بوده است که امروز به ۳۰۱ مورد رسیده است عنوان کرد: در حال حاضر هیچ روستای استان بدون برق نداریم که یک هزار و ۷۳ روستا را شامل می‌شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید