کد خبر:50752
پ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ارائه خدمات بشردوستانه بیش از ۴۵۰ نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر در سراسر استان همدان به مسافران نوروزی خبر داد .

به گزارش روزانه نیوز، علی سنجربگی با اعلام این خبر تصریح کرد: جوانان پرشور هلال‌احمر امسال نیز همچون سنوات گذشته در پست های ثابت و سیار نوروزی با برپایی غرفه های فرهنگی، خیمه نماز، فضای دوستدار کودک و… در حال ارائه خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی هستند.

وی با اشاره به ۱۱ پست ثابت و سیار در شهرستان های پر تردد همدان خاطرنشان کرد: روزانه ۲۳۶ نفر در پست های ثابت و ۲۱۶ نفر در پست های سیار فعالیت مستمر دارند و اعضای داوطلب با حضور در پست های ثابت و سیار خدماتی از قبیل پایش و کنترل فشار خون، راهنمایی اماکن گردشگری استان، آموزش های خود امدادی و دگر امدادی، توصیه های ایمنی در هنگام سفر و… را به مسافرین ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در ادامه با اشاره به آمار مراجعه کنندگان در چند روز اخیر به پست‌های ثابت و سیار گفت: تاکنون ۲۲۹۲ نفر از مسئولین کشوری، استانی و مسافران نوروزی به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته‌اند.

سنجربگی اظهار داشت: پویش سبز از دیگر اقداماتی است که با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی ۳۲۵ نهال بین شهروندان توزیع شد تا گامی موثر در زمینه ی درختکاری برداریم.

وی افزود: با همت اعضای داوطلب هلال احمر ۹ منطقه ایمن سازی شده و به ۴۴۹۶ مسافر، نقاط حادثه خیز و نقاط ایمن در مسیرهای پر تردد گردشگری استان آگاهی بخشی شد تا سفری ایمن داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: در کنار پست‌های نوروزی، اماکنی برای ایجاد فضای دوستدار کودک تعبیه شده تا کودکان در زمان توقف والدین با مراجعه به این اماکن توسط مربیان طرح یاس با فعالیت های هلال احمر از طریق بازی، نقاشی، قصه گویی و… آشنا شوند و تا کنون ۱۶۴۹ کودک همراه والدین خود به این مکان مراجعه کرده و از امکانات موجود بهره‌مند شده اند.

سنجربگی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان تا کنون بسته ی غذایی در هنگام افطار بین مسافران توزیع و ۱۸۴ نفر به خیمه های نماز برای اقامه‌ی فریضه‌ی نماز مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امروزه فراگیری مباحث امدادی از مهمترین مسائلی است که تمامی افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشد چون حادثه خبر نمی‌کند پس هموطنان باید خود را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده کنند و امسال مربیان امداد و کمک های اولیه به ۱۴۰۷ نفر مهارت‌های امدادی و خود امدادی و همچنین کنترل فشار خون را آموزش دادند و هموطنان را برای فراگیری آموزش‌های امدادی تشویق کردند.

مدیرعامل هلال احمر استان همدان در ادامه بیان کرد: با همت و هوشیاری جوانان از ۷۸ حادثه و آسیب جدی پیشگیری شد و ۳۹۷ نفر از خدمات امدادی در طول چند روز گذشته بهره‌مند شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید