کد خبر:31563
پ

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه هم اکنون از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در تهران حدود ۱۱ هزار تخت درگیر بیماری کروناست، گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها در استان حدود ۵۰ کاهش داشته درصد است.

به گزارش روزانه نیوز نادر توکلی با بیان اینکه هم اکنون از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در تهران حدود ۱۱ هزار تخت درگیر بیماری کروناست و حدود ۲ هزار تا تخت را به بیماران تک تخصصی مانند روانپزشکی، سوختگی اختصاص داده شده است افزود: این تعداد بی سابقه بوده البته ما موارد اورژانسی دیگری مانند تصادفی ریوی و مغزی قلبی داریم که تمام ظرفیت‌ها معطوف موضوع کروناست.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها را داشتیم که بدحال هم بوده اند؛ تقریبا ۲۵ درصد بیمارانی که بستری می‌شوند کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه کشیده می‌شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در آمارها شاهد کاهش مرگ و میر در افراد واکسینه شده بالای ۶۰ سال هستیم که این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب و تاثیر گذار واکسیناسیون است.

سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه بیان کرد: تعداد بستری ها در مازندران بیشتر از تخت های بیمارستانی است.کل تخت های بیمارستانی موجود در استان حدود ۶ هزار تخت است در حالیکه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بستری دائم و به همین مقدار هم بستری موقت داریم.

وی گفت: متاسفانه همچنان مردم کارهای خود را انجام می دهند . دورهمی ها، مسافرت ها،مشاغل همچنان ادامه دارد /باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید