کد خبر:40445
پ

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان همدان  از تشکیل بیش از 370 پرونده گرانفروشی ویژه شب یلدا توسط گشت‌های ویژه نظارت بر فروش محصولات شب یلدا از 15 آذرماه تا کنون خبرداد.

بیژن ترابیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزانه نیوز، با بیان اینکه توزیع میوه شب یلدا با هدف کاهش هزینه خانوار و افزایش میزان کالا در سبد خانوار  در ده نقطه از شهر همدان در چادر ها توزیع خواهد شد، مطرح کرد: پرتقال، سیب زرد و قرمز ، کیوی و هندوانه از اقلامی است که توسط اتحادیه تعاونی روستانی استان همدان جهت بهرمندی اقشار مختلف جامعه در چادرهای توزیع میوه عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این محصولات به‌صورت خرید مستقیم از باغدار و توزیع بدون واسطه با حداقل قیمت تمام شده به شهروندان عرضه خواهد شد، افزود: با مدیریت اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان بسیج اصناف و سازمان صمت و جهادکشاورزی در قالب ۱۵ تیم گشت نظارت بر فروش محصولات شب یلدا نظارت خواهند داشت؛ لازم به ذکر است، از پانزده آذر که این گشت مشترک آغاز شده است بیش از ۳۷۰  پرونده تخلف برای گرانفروشی و عدم درج قیمت  تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

ترابیان با بیان اینکه برابر تصمیمات متخذه این مراکز با توافق شهرداری همدان در صورت استقبال تا سه برابر قابل افزایش خواهد بود، افزود: احداث بازارچه دایمی محصولات کشاورزی نیز از برنامه های موفق کارگروه است که می تواند در تامین محصولات کشاورزی گوجه سیب زمینی و پیاز و …سهم عمده ای از نیاز مصرفی خانوار ها را تامین کند.

وی ادامه داد: قنادی‌ها ،آجیل و شکلات و تنقلات شامل این بازرسی‌ها بوده و با هرگونه افزایش  بی رویه قیمت در عرضه  کالا و خدمات برخورد خواهد شد؛ همشهریان عزیز می‌تو انند هرگونه تخلف و گرانفروشی را با سامانه ۱۲۴ مطرح و گزارش خود را پی گیری نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید