کد خبر:36325
پ

دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان باحضور در دفتر دکتر رحمان نصرالله زنجانی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت اجرایی رییس جمهور، پیرامون اعتبارات مصوبه پروژه های پیشنهادی حوزه دامپزشکی استان همدان در سفر رئیس جمهور به استان با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روزانه نیوز، در این دیدار “دکتر رحمان نصرالله زنجانی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت اجرایی رییس جمهور” از زحمات صادقانه کارکنان خدوم دامپزشکی تشکر و قدردانی کرد و حمایت خود را در جهت تخصیص اعتبارات مصوب شده پروژه های پیشنهادی اداره کل دامپزشکی استان همدان در سفر رئیس جمهور به همدان اعلام نمود .

وی در ادامه بااشاره به اینکه فعالیت دامپزشکی در راستای خدمات رسانی صادقانه به مردم قابل تحسین است، گفت: اهمیت سلامت جامعه و تک تک افراد آن از مهمترین اولویتهای اصلی دولت بشمار می رود .

دکتر رسولی اظهار داشت: بیش از 40 درصد کانون های آلوده به بیماری با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در سال 1400 نسبت به سال 1399کاهش داشته است.

در ابتدای این دیدار، دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان اهم وظایف، اقدامات و دستاوردهای اداره کل دامپزشکی استان همدان در زمینه پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماریهای دام و طیور، بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در سطح استان گزارش کاملی ارائه کرد.

وی در ادامه از واکسیناسیون حدود 9 میلیون نوبت سر دام سالیانه توسط اکیپ های دامپزشکی خبر داد و افزود: در سال جاری با تجهیز و ساماندهی و اعزام هفت اکیپ دامپزشکی استان همدان به مناطق عشایری جنوب کشور (استانهای لرستان،ایلام و خوزستان) بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نوبت سر، دامهای عشایر همدان در مناطق قشلاقی تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفت تا این دامها در فصل گرمسیر (ییلاق) وقتی به استان کوچ می کنند سالم باشند و به صنعت دام استان خسارت اقتصادی وارد نگردد.

دکتر رسولی با اشاره به اینکه در حال حاضر از امنیت بهداشتی و غذایی خوبی در استان همدان برخوردار هستیم، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران و انجام بیش از 50 مورد اقدام پیشگیرانه، قریب چهار سال است که هیچ گزارشی از وجود کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه توفیقات و طرح های بهداشتی زیادی در استان اجرا شده، گفت: جهت بهبود وضعیت کیفی محصولات خام دامی، می توان به تعطیلی تمامی کشتارگاههای سنتی، ساماندهی کشتارگاه های صنعتی استان و اجرای طرح راه اندازی پیش سرد در تمامی کشتارگاه ها، طرح نصب لیبل گونه و جنس لاشه دام، ساماندهی مراکز عرضه محصولات خام دامی، راه اندازی و توسعه مراکز بسته بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه و همچنین طراحی، تهیه و بکارگیری سامانه برخط بازرسی برای اولین بار در سطح کشور و نیز تهیه تجهیزات پیشرفته Real- time PCR و نانو دراپ برای تجهیز بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه مرکزی استان اشاره کرد.

در پایان مدیرکل دامپزشکی استان همدان از توجه و نگاه ویژه مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت اجرایی رییس جمهور به  اداره کل دامپزشکی استان همدان نهایت تشکر و قدردانی را نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید