کد خبر:51136
پ

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام گفت: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در استان شناسایی شده است.

به گزارش روزانه نیوز، فرهنگ زمانی با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام اظهار کرد: ماهواره خیام فرصت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز را در همه شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی‌ روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییری در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در استان شناسایی شده است.

وی در بخش دیگر از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹.۳ هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

زمانی با تاکید بر اینکه ۲۱۱ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز طی فروردين سال جاری صورت گرفته است تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

وی با اشاره به رفع تداخل یک هزار و ۳ پلاک در استان طی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: طی امسال نیز در فروردین ماه ۳۰ پلاک رفع تداخل شده به نحوی که این مهم مجدانه در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید